۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۲
افت ۴۰ درصدی ترانزیت در سال ۹۹
نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران عنوان کرد

افت ۴۰ درصدی ترانزیت در سال ۹۹

حسینی، نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران گفت: طبق آخرین آمارها ترانزیت کشور نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افت داشته است.

به گزارش بازار، «سیدعلی حسینی» افزود: رشد و توسعه اقتصادی بسیاری از کشورهای پیشرفته جهان از تجارت نشات می‌ گیرد که در این زمینه ترانزیت نقش مهمی را ایفا می‌کند.

وی همچنین اظهارداشت: صنعت ترانزیت امروز به عنوان یکی از سودآورترین تجارت ها در دنیا به شمار رود.

نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی خود از مزیت بالقوه ‌ای در این زمینه برخوردار است.

وی افزود: استفاده کامل از ظرفیت‌ های ترانزیتی کشور می‌ تواند ضمن کسب درآمدهای ارزی موجب ایجاد اشتغال و توسعه صنعت حمل و نقل مملکت شود.

حسینی بیان داشت: برای بحث توسعه حوزه ترانزیت نخست نیاز به یک اجماع و خواست عمومی در بخش اقتصاد حمل و نقل کشور است.

وی تصریح کرد: خواستی که باید از طرف فعالان بخش خصوصی و مدیران دولت در این بخش از یک نقطه ای شروع شود تا بتوان بحث ترانزیت را در کشور توسعه داد.

نائب رئیس کمیسیون حمل و نقل و لجستیک اتاق بازرگانی ایران گفت: طبق آخرین آمارها ترانزیت در کشور نسبت به سال گذشته نزدیک به ۴۰ درصد افت داشته است.

وی در ادامه افزود: ایران از حیث استراتژیک و وضعیت جغرافیایی بهترین مکان برای کریدورهای ترانزیتی است اما به دلیل مشکلات و قوانین موجود در کشور متاسفانه تاکنون به نحو باید و شاید از این ظرفیت خدادادی استفاده نشده است.

حسینی با اعلام اینکه ترانزیت می تواند موجب اشتغال افزایی بالاخص در مناطق کمتر توسعه یافته کشور شود، اظهارداشت: متاسفانه به دلیل مغایرت های بخشنامه ای، دخالت های سازمان های مختلف در بحث ترانزیت، ورود بحث قاچاق سازمان یافته در بحث ترانزیت همه و همه باعث شده در عمل با صدور بخشنامه ها و حاکم شدن رویه هایی در کشور بحث ترانزیت دچار مشکلات زیادی شود.

کد خبر: ۷۳٬۷۶۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha