۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۵
۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش توزیع نیرو اجرایی شده است
معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر:

۲ پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش توزیع نیرو اجرایی شده است

رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از پیگیری دو پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش توزیع نیرو سخن گفت و افزود: اولین پروژه «کاهش تلفات شبکه های برق در بخش توزیع» و پروژه دوم هم «نصب و توسعه کنتورهای هوشمند» در کشور است.

به گزارش بازار، غلامعلی رخشانی مهر، معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر از پیگیری دو پروژه اقتصاد مقاومتی در بخش توزیع نیرو سخن گفت و افزود: اولین پروژه «کاهش تلفات شبکه های برق در بخش توزیع» و پروژه دوم هم «نصب و توسعه کنتورهای هوشمند» در کشور است.

او هدف از اجرای پروژه های اقتصاد مقاومتی در این حوزه را ساماندهی اقتصاد یارانه ای صنعت برق عنوان کرد و گفت: ما برق را با قیمت تکلیفی به مردم می فروشیم درحالیکه قیمت تمام شده برق بسیار بالاتر است و این اختلاف قیمت عملاً از اقتصاد کشور هزینه می شود.

رخشانی مهر معتقد است که بهترین راه برای کاهش این اختلاف قیمت، کاهش قیمت تمام شده کالاست به این معنا که قیمت تمام شده طرح ها و هزینه های جاری را کاهش دهیم.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر، ابزار اصلی این کاهش قیمت و هزینه ها را اجرای «طرح تحول دیجیتال» عنوان کرد و افزود: نقشه راهی که برای تحول دیجیتال تعریف شده شامل ۲۴ برنامه و ۷۵ پروژه است که بخشی از این برنامه به اتمام رسیده و بخشی دیگر هم با قدرت در حال اجراست.

او جایگزینی ۵۴ هزار کیلومتر فقط کابل خودنگهدار با شبکه های فرسوده مسی و جایگزینی ۲۰ هزار کیلومتر شبکه ۲۰ کیلو ولت در شبکه های فشار ضعیف را از جمله اقدامات انجام گرفته در قالب طرح «کاهش تلفات شبکه های برق در بخش توزیع» برشمرد.

به گفته رخشانی مهر تعویض ۳.۵ میلیون کنتور معیوب تک فاز با کنتورهای دیجیتال، تعویض ۵۰۰ هزار کنتور معیوب سه فاز، ساماندهی ۱.۵ میلیون انشعاب غیرمجاز برق، نصب کنتور برای ۹۳ درصد روشنایی معابر کشور نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته در این سالها هستند.

این مقام مسئول آزادسازی ۳ هزار و ۲۰۰ مگاوات ظرفیت نیروگاهی و خطوط انتقال و ۵۰۲ هزار میلیارد تومان عدم نیاز به سرمایه گذاری در بخش های انتقال و توزیع را نیز از نتایج این اقدامات برشمرد و گفت: کاهش ۱۶ میلیارد لیتر مصرف نفت و گاز و کاهش انتشار ۴۲ میلیون تن دی اکسید کربن نیز حاصل اجرای این پروژه هستند.

رخشانی مهر با اشاره به مستقل شدن شرکت های توزیع برق در کشور گفت: خوشبختانه بیشتر استانها از این شرکت ها برخوردارند و حتی برخی استانها نیز دو شرکت تأسیس کرده اند.

او با اشاره به ایجاد ۳ هزار و ۸۰۰ مگاوات نیروگاه مجازی در سال گذشته عنوان کرد: امسال ظرفیت هزار مگاوات را برای استارت آپ ها قرار دادیم که با ورود آن ها ۵۴۰ مگاوات نیروگاه ایجاد شد.

معاون هماهنگی توزیع شرکت توانیر درمورد وضعیت مشترکان برق از نظر الگوی مصرف گفت: بسیاری از مشترکان بخش خانگی، الگوی خوش مصرفی را رعایت می کنند، اما الگوی کم مصرفی (طرح برق امید) کمی متفاوت بوده و افراد با برخورداری حدأقلی از وسایل برقی می توانند مشمول این الگوی مصرفی شوند.

او درمورد تخفیف صددرصدی به مشترکان مستضعف (طرح برق امید) گفت: افراد می توانند در یک دوره دو ماهه مشمول این طرح شوند کمااینکه در این مدت هم ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار مشترک مشمول این طرح شدند.

رخشانی مهر درمورد رسیدگی به وضعیت برق روستاهای بدون برق گفت: ما تا پایان سال مالی (انتهای تیرماه ۱۴۰۰) مسئله روستاها در این زمینه را به طور کامل جمع خواهیم کرد.

کد خبر: ۷۳٬۷۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha