۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۹
 ۱۷۰ کارخانه راکد طی دو سال در مازندران رونق گرفتند
رئیس صمت مازندران:

۱۷۰ کارخانه راکد طی دو سال در مازندران رونق گرفتند

ساری- قوانلو، رئیس صمت مازندران نبود نقدینگی و بازار را از جمله دلایل رکود برخی واحدهای تولیدی بیان کرد و گفت: طی دو سال گذشته ۱۷۰ واحد تولیدی رونق گرفتند.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه نبود نقدینگی و نداشتن بازار محصولات از جمله دلایل رکود برخی واحدهای تولیدی در استان است، اظهار داشت: با تلاش ستاد تسهیل و بخش های مختلف ۸۰ واحد تولیدی راکد در سال جاری احیاء شده است.

وی واردات بی رویه را از دیگر دلایل رکود برشمرد و گفت: بیشتر واحدهای راکد مشکل تامین نقدینگی و سرمایه در گردش دارند که با کمک بانک ها تلاش شده برای رفع مشکل برنامه ریزی شود.

وی افزود: کمک کارگروه تسهیل و تولید پشت واحدهای تولیدی قرار دارد و هدف این است که تعطیلی واحدها را به حداقل برسانیم و واحدهای راکد را رونق بخشیم و در این راستا طی ۱۸ ماه گذشته بیش از ۱۷۰ واحد تولیدی در استان به چرخه تولید بازگشتند.

قوانلو تصریح کرد: با مصوبات کارگروه تسهیل و شورای تامین بانک ها اختیار دارند بدون در نظر گرفتن چک های برگشتی به واحدها برای احیا رونق تولید تسهیلات ارائه دهند.

رئیس سازمان صمت مازندران یکی از دغدغه های بخش معدن را فرسودگی تجهیزات بیان کرد و گفت: همه واحدهای اقتصادی مشمول کمک های ستاد تسهیل قرار می گیرند و واحدهای معدنی نیز می توانند از تسهیلات و حمایت های این کارگروه بهره مند شوند.

وی از واحدهای معدنی خواست تا در سامانه هماهنگ برای دریافت تسهیلات و بهره مندی از کمک های ستاد تسهیل ثبت نام کنند.

کد خبر: ۷۳٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha