۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۸
تسهیلات ۵ میلیارد ریالی دانش بنیان‌ها وثیقه نمی‌خواهد
معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تسهیلات ۵ میلیارد ریالی دانش بنیان‌ها وثیقه نمی‌خواهد

کبیری، معاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی یکی از سیاست‌های دولت در تحقق جهش تولید و اقتصاد مقاومتی را حمایت از شرکت‌های دانش‌بینان برشمرد و گفت: این شرکت‌ها برای پرداخت تسهیلات تا سقف پنج میلیارد ریال نیاز به وثیقه‌سپاری ندارند.

به گزارش بازار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، محمد کبیری با اعلام این خبر اظهار کرد: تسهیلات پرداختی به این شرکت‌ها تا سقف پنج میلیارد ریال از سوی صندوق توسعه سرمایه گذاری تعاون با هدف کاهش ریسک مورد ضمانت قرار می‌گیرد.

معاون وزیر تعاون با اشاره به پیش بینی سهم ۲۵ درصدی تعاونی‌ها در تولید ناخالص داخلی کشور، گفت: با وجود حمایت‌هایی که از بخش تعاون در اقتصاد صورت می‌گیرد، تاکنون این امر در حوزه تعاونی محقق نشده است.

وی مشکلات فرهنگی در حوزه کارهای مشارکتی را دلیل اصلی عدم دستیابی به این موفقیت از سوی شرکت‌های تعاونی دانست و افزود: برای فرهنگ سازی در حوزه تعاون، دستورالعمل احیاء تعاونی‌های دانش آموزش پس از هفت سال پیگیری در روزهای اخیر ابلاغ شده است.
 
کبیری هدف اصلی از تدوین این دستورالعمل را فرهنگ سازی در حوزه تعاونی‌ها برای افزایش سطح مشارکت مردم در این فعالیت‌ها برشمرد.

وی ایجاد سامانه جامع هوشمند نظارتی بخش تعاون و راه اندازی پنجره واحد را هم از مهم‌ترین راهکارها برای اعتماد سازی عمومی حوزه تعاونی در سطح ملی بیان کرد.

کد خبر: ۷۳٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha