۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۴
تقویت پایانه‌های مرزی؛ اولویت وزارت راه و شهرسازی
وزیر راه و شهرسازی عنوان کرد

تقویت پایانه‌های مرزی؛ اولویت وزارت راه و شهرسازی

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی گفت: تقویت پایانه‌های مرزی و استاندارد سازی آن‌ها از اولویت‌های این وزارتخانه است که با قوت ادامه خواهد یافت.

به گزارش بازار، محمد اسلامی در نشست اتاق بازرگانی مشترک ایران و سوریه افزود: بخشی از پایان نامه‌های مرزی تاکنون به ثمر رسیده و برخی دیگر از پایان‌ها نیز هم اکنون در دست اجرا است.

وی با بیان اینکه نابسامانی‌ها در پایانه‌های مرزی همواره موجب اختلال در مراودات تجاری ما بوده است اضافه کرد: وزارت راه و شهرسازی در ۳ تا ۴ سال اخیر بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان برای سامان‌دهی پایانه‌های مرزی هزینه کرده که حدود ۱۰ پایانه در ۳ تا ۴ سال اخیر به بهره برداری رسیده و چند پایانی در روزهای آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین گفت: نابسامانی‌های مدیریتی و اینکه هیچ کس از فرد دیگری فرمان نمی‌برد جایی برای دفاع باقی نگذاشته از این رو این موضوع را پیگیری کردیم و با ابلاغ مصوبه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت برای ساماندهی این موضوعات، جلسات آن از ماه گذشته با حضور همه اعضا به ویژه اتاق بازرگانی برگزار کردیم و به گونه‌ای برنامه‌ریزی می‌کنیم که نخستین بازدیدها در مرز بازرگان و رونمایی از سامانه جدید تشریفات عبور از مرز در این پایانه باشد همچنین امیدواریم بعد از این مرزهای محل تجمع و رسوب کالا نباشد.

اسلامی با بیان اینکه آمریکایی‌ها با همه قوا برای تحریم ما به صورت مویرگی بر روی همه شریان‌های حیاتی ما از جمله ترانزیت چه پروازهای عبوری از کشور و چه مسیر ریلی خیمه زدند افزود: تلاش کردیم راه‌های جایگزینی پیدا کنیم و یا با تعاملات مسیرهایی را باز کردیم که تجارت کشور آسیب نبیند و سعی کردیم با وسایل مکمل و شیوه‌های متفاوت، ترانزیت کشور را از آسیب بیشتر برهانیم.

وی ادامه داد: آنچه اهمیت دارد این است که تسهیل گر و پشتیبان بخش تجارت خارجی کشور شویم تا بخش صادرات ما بدون وقفه وظایف خود را انجام دهد و اهداف برنامه‌ای خود را محقق کند.

کد خبر: ۷۳٬۶۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha