۲۶ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۲:۳۹
تغییرات بودجه ۱۴۰۰ مورد تایید نباشد چند دوازدهمی تصویب می‌کنیم| نامه بودجه‌ای دولت به رهبری جامع نبود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با بازار:

تغییرات بودجه ۱۴۰۰ مورد تایید نباشد چند دوازدهمی تصویب می‌کنیم| نامه بودجه‌ای دولت به رهبری جامع نبود

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر تغییرات دولت در لایحه بودجه مورد تأیید نباشد، طبیعتاً مجلس تمایلش به این است که بودجه چند دوازدهمی را تصویب کند.

محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به بودجه اصلاحی ۱۴۰۰ از سوی دولت گفت: دولت در هفته‌های گذشته - پیش از رد کلیات بودجه - برای بررسی بودجه نامه ای را به مقام معظم رهبری تقدیم کردند که این نامه جامع و کامل نبود و اشکالاتی بر آن وارد بود چراکه در آن نامه قرار بود ۹۰ هزارمیلیارد تومان در بحث بودجه تغییر ایجاد شود.

وی تاکید کرد: از این رو  و با وجود این اشکالات در بودجه، مطلع هستیم که دولت می‌کوشد گزارش دقیقی پیرو لایحه بودجه ۱۴۰۰- لایحه اصلاحی - به مجلس ارائه کند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهارداشت:  طبیعتاً تغییرات اعمالی در بودجه اصلاحی دولت می‌تواند روی جداول بودجه تاثیر بگذارد لذا باید منتظر باشیم ببینیم تغییراتی که دولت در بودجه اعمال خواهد کرد، چه  مواردی خواهد بود. بنابراین اگر بخشی از اشکالاتی قبلی بودجه برطرف شود طبیعتاً مسیر حرکت ما مشخص است و بودجه مجددا در کمیسیون تلفیق مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پورابراهیمی اظهار داشت: اگر تغییرات دولت در لایحه بودجه مورد تأیید نباشد، طبیعتاً مجلس تمایلش به این است که بودجه چند دوازدهمی را تصویب کند. با این حال امیدواریم نقطه نظرات مجلس در لایحه بودجه اصلاحی اعمال شده باشد چرا که دولت هم اکنون  ازنقطه نظرات مجلس درباره بودجه مطلع است و توقع داریم اقدامات جامع‌تری در بودجه مد نظر قرار گیرد.

کد خبر: ۷۳٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha