۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۶
طرح جهش تولید مسکن، موتور محرکه اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورد
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی:

طرح جهش تولید مسکن، موتور محرکه اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورد

نیکزاد، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی معتقد است طرح جهش تولید و تامین مسکن با ایجاد تکلیف ساخت یک میلیون واحد مسکونی برای دولت، بخش مسکن به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در رابطه با اقدامات مجلس در زمینه مسکن جوانان، گفت: مجلس در موضوع جوانان و خانواده با ایجاد طرحی تحت عنوان جمعیت و تعالی خانواده کار ارزشمندی را انجام داده است؛ این طرح با نظر نمایندگان مجلس مشمول ماده ۸۵ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و رسیدگی به جزئیات آن در کمیسیون ویژه جمعیت و تعالی خانواده دنبال می‌شود.

نیکزاد ادامه داد: در جریان بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰ نیز برای تسهیل ازدواج جوانان در حوزه تسهیلات ودیعه مسکن، ساخت مسکن برای جوانان و ایجاد اشتغال، کارهای بسیار خوبی در کمیسیون تلفیق صورت گرفت؛ اما در صحن مجلس با کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ مخالفت شد و اکنون دولت باید لایحه جدیدی را به مجلس ارسال کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات کمیسیون عمران مجلس در حوزه کنترل بازار مسکن  افزود: طرح جهش تولید و تامین مسکن یکی از اقدامات بسیار خوب مجلس در حوزه ساخت مسکن بود که بر اساس آن دولت مکلف به ساخت یک میلیون واحد مسکونی در طول سال می‌شود. اما منظور از تکلیف دولت به ساخت مسکن این نیست که وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مسکن خودشان اقدام به ساخت مسکن کنند بلکه این ارگان‌ها باید کارهای راهبری را انجام داده و فرآیند ساخت مسکن را تسهیل کنند، مانند کاری که ما در دولت قبل با مسکن مهر انجام دادیم.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی اظهار  کرد: دولت قبل به صورت مستقیم خانه نساخت، بلکه با برداشتن موانع پیش روی سازندگان و با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و زمین مناسب فرآیند ساخت مسکن را تسهیل کرد. ما در آن زمان با کاهش هزینه‌هایی مانند بیمه تامین اجتماعی، مالیات، عوارض شهرداری و هزینه نظام مهندسی سالانه بیش از یک میلیون خانه می‌ساختیم.

نیکزاد در پایان خاطرنشان کرد: تاکنون ۵ ماده از طرح جهش تولید و تامین مسکن مورد تصویب نمایندگان قرار گرفته و امیدواریم در دو هفته آینده به صورت کامل بررسی شده و به شورای نگهبان ارسال شود؛ این طرح از جمله کارهای ارزشمندی است که مسکن را به عنوان موتور محرکه اقتصاد کشور به حرکت در خواهد آورد. /

کد خبر: ۷۳٬۵۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha