۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
بازار سرمایه آماده ورود به فاز صعودی
رئیس هیات مدیره سبدگردان آسمان عنوان کرد

بازار سرمایه آماده ورود به فاز صعودی

اقبال نیا، رئیس هیات مدیره سبدگردان آسمان معتقد است که رویکرد سازمان بورس بزرگ تر کردن دامنه نوسان است، به شرطی که رفتارهای هیجانی کنترل شود.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، محمد اقبال نیا، با اشاره به مصوبه جدید شورای عالی بورس مبنی بر اجرای دامنه نوسان نامتقارن بیان کرد: بازار سهام به اعلام این مصوبه واکنش مثبت نشان داد و این پیام را به سهامداران مخابره کرد که دیگر نمی توانند به امید ریزش بیشتر قیمت ها سهم خود را بفروشند تا در قیمت پایین تر دوباره خرید کنند، چراکه دیگر امکان چنین جایگزینی وجود ندارد و  ممکن است حتی با ۶ درصد بالاتر مجبور به خرید همان سهم شوند.

وی افزود: از آنجایی که بازار حالت فرسایشی پیدا کرده بود، نیاز به شوکی برای احیا داشت، که این تصمیم را می توان شوک لازم به بازار دانست. البته  این ابزار موقتی است اما اگر اخبار اقتصادی، اظهار نظرهای مسئولان، نوسانات بازار ارز و ... سیگنال های نگران کننده به بازار مخابره نکنند، بازار به لحاظ شرایط بنیادی در نقطه مناسبی قرار دارد و می‌تواند وارد فاز صعودی شود.

این تحلیلگر بازار سرمایه اظهار کرد: اینگونه ابزارها در بازه های زمانی کوتاه به کمک بازار می آیند تا حمایتی در جهت متعادل سازی باشد. از طرفی بنا بر صحبت مدیران سازمان بورس، دامنه نامتقارن پس از مدتی مورد تجدید نظر قرار می گیرد و ممکن است ابزار ماندگاری در بازار نباشد.

رئیس هیات مدیره سبدگردان آسمان ادامه داد: رویکرد مناسب در بلندمدت این است که ترجیحا دامنه نوسان را بزرگ تر کنند. در شرایط موجود هم چنین تصمیمی اتفاق خوشایندی است که بازار به استقبال آن رفته است.

وی تاکید کرد: اگر در روزهای آتی، حقوقی ها عرضه غیر متعارف سهام نداشته باشند و مسئولان در دولت، مجلس و بانک مرکزی در  اظهارنظر های خود مسوولانه و بدون مقاصد سیاسی عمل کنند؛ بازار سرمایه به روال طبیعی خود برمی گردد و بخشی از افت های قبلی خود را جبران می کند

کد خبر: ۷۳٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha