۲۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۷
نوسان قیمت میوه در بازار خراسان‌جنوبی/قیمت مرکبات و خیار افزایش یافت
رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار خراسان‌جنوبی:

نوسان قیمت میوه در بازار خراسان‌جنوبی/قیمت مرکبات و خیار افزایش یافت

بیرجند- رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان‌جنوبی با اشاره به نوسان قیمت میوه در بازار خراسان‌جنوبی طی یک ماه گذشته گفت: قیمت مرکبات، موزه و خیار سبز در این مدت افزایش داشته است.

محمد حیدری در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهارکرد: قیمت میوه و تره‌بار در خراسان‌جنوبی طی یک ماه گذشته در نوسان بوده است و برخی از اقلام افزایش قیمت داشته و در مورد برخی از میوه‌ها نیز شاهد ثبات قیمت در بازار بوده‌ایم.

رئیس اتحادیه میوه و تره بار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: موز، خیار سبز و مرکبات سه قلم میوه‌ای هستند که طی یک ماه گذشته قیمت آن با افزایش رو به رو بوده است.

حیدری در زمینه چرایی افزایش قیمت خیارسبز گفت: مهمترین علت افزایش قیمت این قلم میوه، کمبود آن در بازار به علت سرمازدگی و سرماوری بسیاری از گلخانه‌ها است و تا اواخر اسفندماه و برداشت مجدد خیارسبز از گلخانه‌ها کاهش قیمت نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در زمینه افزایش قیمت مرکبات نیز باید علت را در سرمازدگی جست‌وجو کرد، اظهارکرد: در حال حاضر قیمت هر کیلو پرتقال معمولی در میدان بار بین ۱۱هزار تا ۱۷ هزار تومان و هر کیلو پرتقال شمالی ۱۳ هزار تا ۱۴ هزار و ۵۰۰ است.

رئیس اتحادیه میوه و تره‌بار خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: قیمت موز نیز به واسطه نوسانات نرح ارز در بازار افزایش یافته است و در حال حاضر قیمت هر کیلو موز در میدان بار بین ۱۸ هزار تا ۴۴ هزار تومان است.

حیدری درباره قیمت موزهای تولید داخل و قیمت آن در بازار خراسان‌جنوبی گفت: موزهای با اندازه متوسط که به کیلویی بین ۲۲ تا ۲۳ هزار تومان فروخته می‌شود، موزهای تولید داخل است.

کد خبر: ۷۳٬۵۳۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha