۱۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۳
انعکاس محصولات شیشه ای مراغه در رونق تولید
بازار گزارش می دهد؛

انعکاس محصولات شیشه ای مراغه در رونق تولید

تبریز - بیشترین شیشه فلوت، رفلکس و آینه استان و کشور در کارخانه شیشه سازی مراغه تولید می‌ شود.

بازار، بیت اله احمدی؛ «کالای ایرانی، کارگر ایرانی، کیفیت جهانی، اعتبار ایرانی، آبروی ایرانی» این شعاری است که در کارخانه تولید شیشه و آینه مراغه نصب شده است.

شهرستان مراغه در استان آذربایجان شرقی، قطب تولید شیشه و آینه در کشور است و بیشترین شیشه فلوت رفلکس و آینه کشور در کارخانه شیشه سازی مراغه تولید شده و محصولات آن به بیش از ۴۰ کشور صادر می شود.

اشتغال هزار نفر در کارخانه شیشه مراغه

مدیرعامل این کارخانه به خبرنگار بازار می گوید: محصولات این کارخانه با نشان ساخت ایران روانه بازار می شود.

عسکریان می افزاید: بیش از ۵۵ درصد ظرفیت شیشه استان آذربایجان شرقی در این واحد تولید می شود.

وی تصریح می کند: حاصل یکسال تلاش یک هزار نفر در این کارخانه تولید ۲۲۰ هزار تن شیشه است.

به گفته مدیرعامل این کارخانه، خط شیشه فلوت که روزانه توان تولید تا ۶۰ هزار مترمربع را دارد و بیش از ۵۰ نوع محصول در این کارخانه تولید می شود.

عسکریان می گوید: علاوه بر شیشه، در این کارخانه شیشه رفلکس برحسب فناوری نانو و آینه نیز تولید می شود که برای کاهش مصرف انرژی بسیار مفید است.

وی ابراز می دارد: خط تولید شیشه رفلکس توان تولید روزانه تا ۲۵ هزار مترمربع و خط تولید آینه توان تولید روزانه ۳۰ هزار مترمربع را دارد.

مدیرعامل کارخانه تولید شیشه و آینه مراغه تاکید می کند: ۱۰۰ درصد تولید آینه و شیشه های نانو استان و کشور را این واحد تولید می کند، آنچه در این کارخانه تولید می شود مطابق با استانداردهای جهانی است و قالبیت رقابت با کل دنیا را دارد.

عسکریان با افتخار می گوید: اولین تولیدکننده آینه آلومینیومی در کشور هستیم که کمترین آلایندگی محیط زیستی را دارد.

به گفته مدیرعامل این کارخانه، هم اکنون نیمی از محصول تولیدی این کارخانه صادر می شود که این مقدار سال آینده به ۸۰ درصد افزایش پیدا می کند.

وی اظهار می دارد: تامین نیاز کشور و افزایش صادرات، اهدافی است که این کارخانه در تولید ملی آن را دنبال می کند.

ضرورت توسعه کارخانه شیشه و آینه در مراغه

انگلیس، برزیل، هندوستان، اسپانیا، یونان، اوکراین، عراق، ارمنستان، آذربایجان و کشورهای عربی، مقصد بیشترین محصولات صادراتی این کارخانه است.

مواد اولیه کارخانه شیشه‌سازی مراغه از استان‌ آذربایجان‌ شرقی و استان آذربایجان غربی تامین می ‌شود و توسعه واحدهای تولید محصولات شیشه‌ ای برای ایجاد اشتغال در این منطقه ضروری است.

فرماندار ویژه مراغه نیز در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: درحال حاضر انواع شیشه در کارخانه آسافلوت مراغه تولید و به‌دلیل کیفیت بالای آن به ۴۰ کشور دنیا صادر می‌شود.

حمید شکری افزود: بیش از یک‌ چهارم شیشه جام، آینه و شیشه فلوت کشور در شهرستان مراغه تولید و به دیگر استان ها و کشورها صادر می‌ شود.

وی در ادامه با اشاره به تولید بلور کشور در این شهرستان اظهار داشت: بیش از ۶۰ درصد بلور کشور در کارخانه مراغه تولید می‌شود و می‌ توان با گسترش فعالیت‌های این کارخانه و واحد صنعتی در این شهرستان، زمینه رونق اقتصادی و به‌ ویژه ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان را فراهم کرد.

فرماندار مراغه با بیان اینکه با توسعه این کارخانه شاهد افزایش پرسنل و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود، تاکید کرد: وجود این کارخانه در مراغه ظرفیت‌های توسعه این شهرستان را افزایش داده و می‌توان با گسترش این شرکت در شهرستان زمینه را برای توسعه و آبادانی این شهرستان فراهم کرد.

وی بر ضرورت حمایت از واحدهای تولیدی تاکید و خاطرنشان کرد: حمایت از واحدهای تولیدی یکی از مهم‌ترین راه‌های کاهش آمار بیکاری در کشور به شمار می رود.

مواد اولیه شیشه این کارخانه از ۲۲ معدن در منطقه استخراج می‌ شود که در این معادن برای تعدادی از جوانان و متخصصان در این حوزه اشتغال ایجاد شده است.

شیشه؛ بیشترین محصول صادر شده از گمرک مراغه

ارزش کالاهای غیر نفتی صادر شده از گمرک مراغه در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، یک و نیم برابر بیشتر شده است.

رئیس اداره گمرک شهرستان مراغه در گفتگو با خبرنگار بازار در این باره می گوید: صادرات کالا از این گمرک در نیمه نخست سال از نظر وزن ۲۳ درصد و از لحاظ ارزش ۱۴۴ درصد نسبت به شش ماهه اول ۹۷ افزایش نشان می دهد.

حیدر جلال زاده می افزاید: از ابتدای سال ۴۴ هزار و ۹۶۰ تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون ۶۱۵ هزار دلار معادل یک هزار و ۷۵ میلیارد ریال از گمرک مراغه به خارج از کشور صادر شده است.

به گفته وی انواع شیشه، کربنات سدیم، کشمش و خرما بیشترین محصولات صادرشده از مراغه در این مدت بوده اند.

رئیس گمرک مراغه می گوید: کالاهای صادراتی از این شهرستان به ۲۸ کشور جهان از جمله ترکیه، عراق، ارمنستان، آذربایجان، گرجستان، یونان، کانادا، استرالیا، آفریقای جنوبی، قبرس، انگلیس وآذربایجان ارسال شده است.

مسئولان با حمایت از این واحدتولیدی می توانند ضمن تقویت این کارخانه و حمایت از سرمایه گذار، میزان تولیدات این کارخانه را افزایش داده و علاوه بر هدف گیری بازارهای جهانی، ظرفیت اشتغال زایی در منطقه را بهبود بخشند.

کد خبر: ۷٬۳۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha