۲۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
اعطای مجوز راه اندازی عطاری در اصفهان بدون مهارت‌سنجی
عضو اتحادیه صنف عطاری و سقط فروشان اصفهان انتقاد کرد

اعطای مجوز راه اندازی عطاری در اصفهان بدون مهارت‌سنجی

اصفهان- منتظری، عضو اتحادیه صنف عطاری و سقط‌فروشان اصفهان گفت: هر کس به دنبال مجوز و پروانه راه‌اندازی عطاری است ابتدا باید تخصص وی از طریق آزمون ثابت شود اما این رویه در حال حاضر در اصفهان دنبال نمی‌شود.

رضا منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار در خصوص تجویز داروهای گیاهی توسط عطاری‌های اصفهان اظهار داشت: این اقدام و طبابت در عطاری‌های اصفهان خلاف قانون است و تخلف محسوب می‌شود زیرا آنها تنها فروشنده گیاهان دارویی هستند.

وی با اشاره به یکی دیگر از مهم ترین مشکلات این صنف در اصفهان ادامه داد: هر کسی که به دنبال مجوز و پروانه راه‌اندازی این حرفه در هر کجای کشور  است ابتدا باید تخصصش از طریق آزمون ثابت شده و سپس به  وی مجوز داده شود.

رئیس اسبق اتحادیه صنف عطاری و سقط فروشی استان اصفهان بیان داشت: در حال حاضر این رویه در اتحادیه صنف عطاری و سقط فروشان استان اصفهان وجود ندارد و سریعا به درخواست کنندگان بدون آزمون و سنجش مجوز اعطا شود.

وی با بیان اینکه نظر اتحادیه صنف عطاری‌ها خلاف این است، گفت: فروشندگان این صنف باید آشنایی کامل با گیاهان دارویی داشته باشند و در غیر این‌صورت باید ابتدا آموزش دیده و سپس اقدام به فروش داشته باشند.

منتظری تاکید کرد: حرفه عطاری فنی است و هر کسی نمی‌تواند بدون تخصص و تجربه وارد این حرفه شود و بر این اساس مسئولان مربوطه باید برای نظارت و اعطای مجوز  برای شاغلان در این حرفه تجدید نظر کنند.

کد خبر: ۷۳٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha