۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶
روند تعادلی در بازارهای آسیایی همزمان با سال نو

روند تعادلی در بازارهای آسیایی همزمان با سال نو

بازارهای آسیایی آخرین روز معاملاتی سال چینی را با روند کاهشی همراه کردند و به ترتیب به مناسبت آغاز سال نو، به تعطیلات رفتند.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، داده های مختلف اقتصادی و ورود کشورها به مسیر توسعه اقتصادی موجب شد بازارهای آسیایی در معاملات روز پنجشنبه با رشد چشمگیری همراه شوند در حالی که معاملات روز جمعه را در روند تعادلی و کاهشی آغاز کردند.

بر اساس این گزارش، شاخص آسیا پاسفیک با افت ۰.۰۵ درصدی همراه شد و به این ترتیب شاخص اصلی بورس استرالیا نیز ۰.۶ درصد کاهش داشت و شاخص اصلی بورس توکیو با کاهش ۰.۲ درصدی معاملات را به پایان رساند.

شاخص آتی اس اند پی کاهش ۰.۱ درصدی را از آن خود کرد و شاخص آتی یورواستاکس نیز ۰.۰۳ درصد منفی شد در حالی که شاخص آتی داکس آلمان نیز ۰.۱ درصد کاهش را از آن خود کرد.

در ادامه، شاخص آتی فوتسی لندن ۰.۱ درصد منفی شد.

در این بین، بازارهای سرزمین چین و آسیایی جنوب شرقی به دلیل مصادف شدن با تعطیلات سال نوی چینی تعطیل هستند و تمامی بازارهای این کشور تا ۱۷ فوریه (۲۹ بهمنه ماه) معاملات نخواهند داشت.

این در حالی است که، بازار ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین با رشد چشمگیری رو به رو شدند. کارشناسان معتقدند دلیل اصلی رشد بیت کوین این است که، بانک ملون آمریکا اعلام داشت که خدمات بیت کوین را در تمامی شعبه های خود راه اندازی کرده است و مشتریان می توانند از این خدمات استفاده کنند.

در ادامه، شاخص دلار در پی رشد قیمت بیت کوین با کاهش رو به رو شد.

در این بین، بازارهای جهانی که در روز پنجشنبه با روند رو به رشدی همراه بودند و در پی امیدواری نسبت به واکسیناسیون جهانی و نابودی بیماری کرونا، فعالیت های اقتصادی را در پیش گرفته بودند در معاملات روز جمعه در پی تعطیلات بازارهای آسیایی، کمی به سمت تعادل پیش رفتند.

کد خبر: ۷۳٬۴۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha