۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۶
کسری ۲.۳ تریلیون دلاری بودجه فدرال آمریکا
دفتر بودجه کنگره آمریکا گزارش داد؛

کسری ۲.۳ تریلیون دلاری بودجه فدرال آمریکا

کسری بودجه فدرال آمریکا در سال ۲۰۲۱ به ۲.۳ تریلیون دلار خواهد رسید و بدهی فدرال نیز تا سال ۲۰۳۱، به ۱۰۷ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور می‌رسد.

به گزارش بازار، شبکه تلویزیونی رویترز از کسری بودجه ۲.۳ تریلیون دلاری آمریکا در سال ۲۰۲۱ خبر داد. بر اساس این گزارش، دفتر بودجه کنگره آمریکا روز پنجشنبه پیش بینی کرد کسری بودجه فدرال آمریکا در سال ۲۰۲۱ به ۲/۳ تریلیون دلار خواهد رسید. این در حالی است که بدهی فدرال آمریکا تا سال ۲۰۳۱، به ۱۰۷ درصد تولید ناخالص داخلی این کشور می‌رسد.

دفتر بودجه کنگره آمریکا در جدیدترین چشم انداز بودجه‌ای و اقتصادی از سال ۲۰۲۱ تا ۲۰۳۱ پیش بینی کرد کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۲۱، ۹۰۰ میلیارد دلار کمتر از کاهش ثبت شده در سال مالی ۲۰۲۰، اما ۲۵ درصد بیشتر از پیش بینی‌ها در سپتامبر گذشته خواهد بود.

بر اساس گزارش دفتر بودجه کنگره، این کسری، طی ده سال آینده به میزان قابل توجهی افزایش خواهد یافت، اما به دلیل بهبود اوضاع اقتصادی، کمتر از پیش بینی قبلی در تابستان سال گذشته خواهد بود.

در همین حال، پیش بینی می‌شود بدهی فدرال که تا پایان سال مالی ۲۰۲۰, صد درصد تولید ناخالص داخلی را تشکیل می‌داد- تا سال ۲۰۳۱ به رقم بی سابقه ۱۰۷ درصد تولید ناخالص داخلی خواهد رسید که یک رکورد جدید خواهد بود.

دفتر بودجه کنگره تخمین زد مجموع کسری بودجه‌های آمریکا طی ده سال آینده، ۱۲/۶ تریلیون دلار خواهد بود که سه درصد کمتر از پیش بینی‌ها در سپتامبر گذشته است.

کد خبر: ۷۳٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha