۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۹
خرید بیت کوین توسط تسلا؛ آیا اپل هم به این حوزه ورود می‌کند؟

خرید بیت کوین توسط تسلا؛ آیا اپل هم به این حوزه ورود می‌کند؟

بعد از تسلا به نظر می‌رسد، اپل نیز قصد سرمایه‌گذاری روی ارز دیجیتال بیت کوین را داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از ایران چارت، روز گذشته شرکت تسلا موتورز (Tesla Motors) خبر از سرمایه‌گذاری کلان بر روی بیت کوین و احتمال پذیرش آن به عنوان یک روش پرداخت در آینده داد. اکنون برخی از متخصصان صنعت حدس‌هایی در مورد ورود اپل به عنوان یک مهره‌ی کلیدی به بازار ارزهای دیجیتال را مطرح می‌کنند. پاول استیوز (Paul Steves) به عنوان یکی از تحلیل‌گران بانک سلطنتی کانادا در یکی از گزارش‌های خود به این مسئله پرداخته است. وی به این مسئله اشاره کرده که شرکت اپل می‌تواند از طریق ورود به حوزه‌ی ارزهای دیجیتال بیش از ۴۰ میلیارد دلار درآمد سالیانه به دست آورده و موج جدیدی در صنعت ایجاد کند.

مبنای این پیش‌بینی، بررسی سابقه درآمد شرکت‌های بزرگی نظیر Square با سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین است. این شرکت با حدود ۳۰ میلیون کاربر فعال در سه ماهه‌ی سوم سال ۲۰۲۰ حدود ۱.۶ میلیارد دلار سود خالص از سرمایه‌گذاری در حوزه‌ی ارزهای دیجیتال به دست آورد. استیوز با اشاره به این که پشتیبانی از اپل می‌تواند پذیرش ارزهای دیجیتالی در ایالات متحده آمریکا را چندین سال تسریع کند، چنین گفت: «به نظر ما اگر اپل تصمیم بگیرد که وارد حوزه‌ی ارزهای دیجیتال شود، می‌تواند بلافاصله سود خود را از بازار به دست آورده و صنعت را دگرگون کند. این شرکت تنها با چند کلیک می‌تواند یک فرصت چند میلیارد دلاری را به دست آورد.»

شرکت تسلا با اعلام سرمایه‌گذاری و احتمال پذیرش بیت کوین به عنوان یک روش پرداخت، یکی از پیشروهای این موج به شمار می‌رود. ورود این بازیکن مطرح صنعت به حوزه‌ی ارزهای دیجیتال و رکوردشکنی قیمت بیت کوین بلافاصله پس از این اتفاق، باعث شده است تا بسیاری از افراد انتظار ورود شرکت اپل و سایر غول‌های فناوری به این حوزه را داشته باشند.

«دن ویسکوف» (Dan Weiskopf)، مدیر بخش نمونه کارهای شرکت Toroso Investments در ماه نوامبر اعلام کرد که سرمایه‌گذاری ۱۰ الی ۲۰ میلیارد دلاری اپل بر روی بیت کوین می‌تواند در بلند مدت سودآوری چشم‌گیری را برای این شرکت به همراه داشته باشد. وی همچنین به ضد تورمی بودن بازار ارزهای دیجیتال به عنوان یک مزیت بزرگ اشاره کرد.

در حال حاضر شرکت اپل با سهم بازار بیش از ۲.۲ تریلیون دلار، به عنوان باارزش‌ترین شرکت جهان شناخته می‌شود. این شرکت حدود ۲۰۰ میلیارد دلار پول نقد در اختیار دارد که از نظر تئوری این سرمایه برای خرید ۲۵ درصد از کل بیت کوین‌های در حال گردش در جهان کافی است.

کد خبر: ۷۳٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha