۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۷
 ایران عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل شد
سخنگوی گمرک:

ایران عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل شد

لطیفی، سخنگوی گمرک ایران گفت: در هفتاد و چهارمین نشست کمیته اداری کنوانسیون تیر در ژنو سوییس، نماینده گمرک جمهوری اسلامی ایران در رقابتی فشرده، مجدد توسط اعضا انتخاب شد.

به گزارش بازار، سید روح اله لطیفی افزود: مصطفی آیتی، با حضور رقبای منطقه ای، و با تلاش و همکاری مجدانه گمرک جمهوری اسلامی ایران، وزارت امور خارجه و اتاق بازرگانی ایران برای سومین دور متوالی با اجماع اعضای کنوانسیون تیر، به عنوان عضو شورای اجرایی تیر سازمان ملل انتخاب شد.

وی گفت: کنوانسیون تیر یکی از مهمترین ابزارهای بین المللی در حمل و نقل و ترانزیت بین المللی کالا در بین کشورهای عضو با پوشش بیمه بین المللی تیر است و نقش بسیار مهمی در توسعه ترانزیت و تجارت در فضای بین المللی دارد، این کنوانسیون دارای ۷۶ عضو از جمله اقتصادهای بزرگ جهان همچون چین، اتحادیه اروپا، امریکا، هند، روسیه، ... است.

لطیفی تصریح کرد: شورای اجرایی تیر مهمترین بازوی تصمیم گیری کنوانسیون تیر سازمان ملل متحد، متشکل از ۹ نفر از خبرگان کشورهای عضو که با اجماع آرا، برای یک دوره ۲ ساله انتخاب می‌شوند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران پس از ۴۶ سال عضویت در این کنوانسیون در سال ۹۵ برای اولین بار با انتخاب آقای مصطفی آیتی به عضویت این شورا درآمد و با توجه به حضور موثر و فعال، برای سومین بار متوالی به همراه نمایندگان اتحادیه اروپا، اتریش، هلند، ایتالیا، روسیه، ترکیه و آذربایجان و ازبکستان موفق به کسب آرای اعضا کنوانسیون شد.

سخنگوی گمرک تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران دومین مصرف کننده کارنه تیر در دنیا است که حضور نماینده کشورمان در بالاترین سطح این کنوانسیون، نقش مهمی در توسعه ترانزیت کشور و منطقه خواهد داشت.

دبیر شورای اطلاع رسانی گمرک افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور و قرار گرفتن در کریدورهای مهم شرق-غرب، شمال-جنوب، حضور در مجامع بین المللی، از جمله فرصت‌هایی است که می‌توان از آن در توسعه تجارت منطقه‌ای و افزایش صادرات و خدمات ترانزیت کشور بهره برد.

وی درباره طرح‌های توسعه ترانزیت ایران و منطقه گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در سال‌های اخیر با اجرای طرح‌های تیر الکترونیک با کشورهای ترکیه و آذربایجان و همچنین توسعه حمل و نقل ترکیبی در کریدورهای اسلونی-ایران، کتای (هند-آسیای میانه از طریق چابهار-افغانستان) گام‌های موثری در توسعه ترانزیت و تسهیل تجارت منطقه‌ای برداشته است.

کد خبر: ۷۳٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha