۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۸
 بخش خصوصی بازیگر اصلی اقتصاد است/ توجه به اقتصاد آب شیرین
وزیر اقتصاد:

بخش خصوصی بازیگر اصلی اقتصاد است/ توجه به اقتصاد آب شیرین

بابلسر- وزیر اقتصاد و دارایی با بیان اینکه بخش خصوصی بازیگر اصلی حوزه اقتصاد است، گفت: دولت باید جاده صاف کن و حامی این بخش باشد.

به گزارش خبرنگار بازار، فرهاد دژپسند عصر پنجشنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مشکلات و موانع تولید سرمایه گذاران در هتل بابلسر بابیان اینکه بخش خصوصی بازیگر اصلی اقتصاد و نقش فوروارد را در تحریم ها بازی می کند، بر لزوم توجه به این بخش و خارج شدن منابع از زیرزمین و قرار گرفتن در مسیر صحیح اقتصادی تاکید کرد.

وی با عنوان اینکه دولت در واقع جاده صاف کن و حامی بخش خصوصی باید باشد، رابطه متقابل این دو را مهم دانست و گفت: در شرایطی که درآمدهای نفتی کاهش چشمگیری یافته است با بهره گیری از ظرفیت هایی نظیر مالیات، فروش اوراق به مردم و در واقع قرض گرفتن از مردم به جای استقراض از بانک مرکزی و بانک ها سعی کردیم هزینه ها را تاکین کنیم.

وی با اشاره به نبود صنایع بزرگ و مادر در مازندران، توجه به اقتصاد آب شیرین و بهسازی ونوسازی اراضی و زهکشی این استان را لازم دانست و گفت: باید روی اقتصاد آب شیرین در شمال کار کنیم زیرا اکنون درصد بالایی از آب ها مستقیم روانه دریا می شود.

دژپسند خواستار استقرار صنایع مناسب با وضعیت شمال از جمله صنعت آی تی در کنار صنایع تبدیلی و تکمیلی شد و گفت: در صورت بهسازی اراضی مازندران، این استان وشمال کشور می تواند منشا خودکفایی در کشور باشند.

وزیر اقتصاد و دارایی با اشاره به اصلاح ساختار در حوزه ثبت شرکت ها و گمرکات اظهار داشت: در حال حاضر ثبت شرکت ها از ۷۳ روز به سه روز و ترخیص کالا در گمرکات از ۷۲ ساعت به ۲۴ ساعت رسیده است این درحالی که رکورد ثبت شرکت در۴۰ دقیقه در درگاه پنجره واحد را نیز داشتیم.

وی با اظهار اینکه از نظر بودجه دارای تراز مثبت هستیم و به رغم کاهش شدید درآمدهای نفتی، تراز بودجه مثبت است، به اعطای یک‌هزار میلیارد تومان تسهیلات بانکی طی سال جاری اشاره کرد و گفت: در حال حاضر در بسیاری از بخش ها از جمله تولید گندم به خودکفایی رسیدیم و با نقش آفرینی شرکت های دانش بنیان، در تولیدات تجهیزات کرونایی نیز به جایگاه خوبی دست یافتیم.

کد خبر: ۷۳٬۳۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha