۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
تجمع کارکنان شرکت برق فرانسه
در اعتراض به سیاست‌های دولت فرانسه رخ داد؛

تجمع کارکنان شرکت برق فرانسه

کارکنان شرکت برق فرانسه به دعوت اتحادیه‌های صنفی در اعتراض به آنچه باز سازماندهی شرکت اعلام شده است در مقابل پارلمان این کشور تجمع کردند.

به گزارش بازار، کارکنان شرکت برق فرانسه ئه دو اف، که دومین شرکت بزرگ برق در جهان است، روز پنجشنبه به دعوت اتحادیه های صنفی در اعتراض به آنچه «باز سازماندهی شرکت» اعلام شده است در مقابل مجلس ملی این کشور تجمع کردند.

آنچه باعث خشم اتحادیه های صنفی و کارکنان شرکت برق فرانسه شده است تصمیم دولت به چند تکه کردن این شرکت است که در آینده نیز همه آنها قرار است به بخش خصوصی واگذار شوند. این کار به موجب قراردادی که دو سال پیش میان بروکسل و دولت فرانسه به امضا رسید؛ صورت خواهد گرفت. احزاب مخالف و اتحادیه های صنفی این توافقنامه را زیر سئوال بردند.

نیکولا دوپون-ئنیا نماینده منطقه لسون و رئیس تشکل سیاسی برخیز فرانسه که به عنوان یک فعال سیاسی در این گردهمایی اعتراضی شرکت کرده است؛ می گوید ئه دو اف، یکی از نقاط قوت و برگ برنده فرانسه است. ئه دو اف، شرکتی است که برق را دو برابر ارزان تر از آلمان تولید می کند و این باعث می شود که شهروندان ما در ازای دریافت برق هزینه کمتری پرداخت کنند و در همین راستا امکان افزایش قدرت رقابت را برای شرکت های فرانسوی در مقابل دیگر کشورهای اروپایی و جهان فراهم کرده است. از همین رو ما اجازه نمی دهیم آنچه که پدران ما ساخته اند دولت کنونی به راحتی آنرا خراب کند.

این فعال سیاسی در ادامه گفت معنای این کاری که دولت در نظر دارد انجام دهد این است که در نهایت شرکت برق فرانسه باید خصوصی سازی شود و در نتیجه چنین کاری بی شک کمبود عرضه برق به شهروندان و افزایش تعرفه های استفاده از خدمات برق خواهد بود. این واقعیتی است که دولت کنونی فرانسه در نظر دارد درباره ئه دو اف، به اجرا گذارد. دولت می خواهد یک نقطه قوت فرانسه را نابود کند و ما باید با اعتراض خود مانع فروش این شرکت که در صورت تحقق برنامه بازسازماندهی دولت، تکه تکه خواهد شد به جاهای مختلف شویم.

کد خبر: ۷۳٬۳۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha