۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۷
۵۰۴ هزار واحد اقدام ملی مسکن در دست احداث
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

۵۰۴ هزار واحد اقدام ملی مسکن در دست احداث

محمود زاده، معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: قیمتی که ابتدا برای طرح اقدام ملی مسکن اعلام شده، متفاوت با قیمت تحویل است.

به گزارش بازار، محمود محمود زاده معاون وزیر راه و شهرسازی تورم را علت تاخیر در شروع این طرح بیان کرد و گفت: قیمتی که روز اول اعلام شده، متفاوت با قیمت تحویل است.

محمود زاده با بیان اینکه ۵۰۴ هزار واحد اقدام ملی در دست احداث است که تا پایان امسال این تعداد افزایش می‌یابد افزود: ۳۰۰ هزار مسکن هم برای دهک‌های ۳ تا ۱۰ در نظر گرفتیم که تا پایان دولت ساخته و تحویل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امروز در استان‌های مختلف کشور نیاز سنجی دقیقی برای مسکن شده است گفت: این برای اولین بار در کشور صورت گرفته است تا میزان احتیاج به مسکن در هر استانی مشخص شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه مقرر شده است سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود تا نیاز کشور در ۵ سال تامین شود افزود: از منابع مالیات بر ساخت و ساز مسکن تسهیلاتی از بانک‌های مختلف به ساخت مسکن اختصاص داده می‌شود.

محمود زاده بااشاره به اینکه شهرداری هم باید برای صدور پروانه ساخت تسهیلاتی در نظر بگیرد تا قیمت تمام شده مسکن کاهش یابد گفت: در تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با سازمان نیروهای مسلح و وزارت آموزش و پرورش مقرر شد با تامین زمین برای آن‌ها ساختمان‌های ساخته شود.

کد خبر: ۷۳٬۳۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha