۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶
عضویت دائمی ایران در اوراسیا تحریم را ناکارآمد می‌کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

عضویت دائمی ایران در اوراسیا تحریم را ناکارآمد می‌کند

حسینی‌کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید با دائمی شدن عضویت ایران در اوراسیا، تحریم ناکارآمد شده و درآمدهای ارزی حاصل از توسعه صادارت غیرنفتی افزایش می‌یابد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛ درباره لزوم استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی اتحادیه اوراسیا، گفت: با دائمی شدن عضویت ایران در اوراسیا، تحریم ناکارآمد شده و درآمدهای ارزی حاصل از توسعه صادارت غیرنفتی افزایش می‌یابد؛ درواقع ایران می‌تواند با استفاده از ظرفیت اتحادیه اوراسیا و گسترش تبادلات تجاری پتانسیل‌های بلااستفاده‌ی واحدهای تولیدی کشور را فعال کند.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: با شناسایی بازارِ کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا می‌توان خطوط تولید داخلی را به گونه‌ای تنظیم کرد که محصولات تولیدی علاوه بر تامین نیاز بازار داخل، استاندارد لازم برای صادرات به سایر کشورها و به ویژه اوارسیا را نیز داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم بر ضرورت استفاده از ظرفیت اتحادیه اوراسیا برای تامین برخی نیازهای داخل تاکید کرد و ادامه داد: جمعیت بسیار کشورهای عضو اتحادیه اوراسیا، بازار هدف مناسبی برای صادرات محصولات ایرانی است و علاوه بر اینکه می‌توان زمینه صادرات محصولات کشاورزی را فراهم کرد برای صنایع نیز فرصت مغتنمی است تا بتوانند تولید خود را افزایش داده و آن را صادر کنند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس استفاده از ظرفیت اتحادیه اقتصادی اوراسیا برای رشد صادرات کشاورزی را ضروری دانست و اضافه کرد: هرچند در شرایط کنونی، تولید واحدهای صنعتی و تولیدی با وجود تحریم‌ رشد یافته اما تداوم این موضوع مستلزم ورود به بازار جهانی بوده و اتحادیه او اسیا فرصت مناسبی برای تحقق این مهم است.

کد خبر: ۷۳٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha