۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵
۱۰۰ میلیارد تومان از پول مردم همچنان در دست ایرلاین‌ها
رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی مطرح کرد

۱۰۰ میلیارد تومان از پول مردم همچنان در دست ایرلاین‌ها

رفیعی، رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران گفت: با همه پیگیری‌های صورت گرفته در یکسال اخیر، همچنان ۱۰۰ میلیارد تومان از پول مردم دردست ایرلاین‌ها و آژانس‌های هواپیمایی است.

به گزارش بازار، حرمت الله رفیعی رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه بعد از شیوع بیماری کرونا چه پیگیری‌هایی برای بازگرداندن مطالبات مردم از ایرلاین‌های داخلی و خارجی داشته اید؟ افزود: در ایام شیوع کرونا اتفاقات ناگواری افتاد و مردم نسبت به صنف خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی بدبین شدند و مقدار بسیار زیادی از پول مردم را ایرلاین‌ها و آژانس‌ها گرفته بودند و در حسابشان بود، اما پس نمی‌دادند.

وی گفت: البته با پیگیری‌های صورت گرفته مقدار بسیار زیادی از این مطالبات را پس گرفتیم و امیدواریم با شعبه شورای حل اختلاف ویژه دفاتر خدمات مسافرت هوایی که ایجاد شد بتوانیم با قدرت و قوت بیشتری بقیه مطالبات مردم را پس بگیریم و البته از رئیس کل دادگستری استان تهران هم می‌خواهیم که با مواردی که تمکین نمی‌کنند برخورد قضایی صورت گیرد.

رفیعی درباره میزان مطالبات مردم افزود: اسفند سال گذشته که شاهد ورود ویروس کرونا به کشور بودیم حدود ۵۰۰ میلیارد تومان از پول مردم دردست ایرلاین‌ها و آژانس‌ها بود و یکی دو ماه پیگیری کردیم تا حق مردم را پس دهند، اما با زیاده خواهی فراوان، نامه مکتوب می‌زدند که پول را نمی‌دهیم و بر همین اساس از رئیس قوه قضاییه درخواست رسیدگی کردیم که پس از آن مقدار بسیار زیادی از حقوق مردم استیفا شد.

وی گفت: هم اکنون که یک سال از شیوع کرونا می‌گذرد هنوز حدود ۱۰۰ میلیارد تومان از پول مردم در دستان ایرلاین هاست و نداده اند و باید به سرعت مسترد شود.

رئیس هیات مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران افزود: ما در این انجمن واحد رسیدگی به شکایات داریم و افراد متخصص امر به شکایات رسیدگی می‌کنند که بخش قابل توجهی از حقوق ضایع شده ایفا شده است، اما با تشکیل شعبه شورای حل اختلاف ویژه دفاتر خدمات مسافرت هوایی فکر می‌کنم ما توفیقات بیشتری در رسیدگی به پرونده‌ها خواهیم داشت.

کد خبر: ۷۳٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha