۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۳
توسعه روستایی اینترنت؛ وزیر ارتباطات روحانی:  ایران ۱۰ درصد از آمریکا جلوتر است
آمار جدید از وزیر جوان

توسعه روستایی اینترنت؛ وزیر ارتباطات روحانی: ایران ۱۰ درصد از آمریکا جلوتر است

آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: جمهوری اسلامی ایران ۱۰ درصد به لحاظ توسعه روستایی اینترنت از کشور آمریکا جلوتر است.

به گزارش بازار، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: ضریب نفوذ اینترنت در مناطق روستایی کشور آمریکا در حال حاضر ۸۶ درصد است در حالیکه ۹۶ درصد جمعیت روستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور ایران به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

وی همچنین به تکلیف برنامه پنج ساله ششم توسعه برای دسترسی ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه اینترنت اشاره کرد و اظهارداشت: خوشبختانه کشور با تلاش های صورت گرفته ۱۵ درصد از شاخص برنامه ششم توسعه در این زمینه نیز جلوتر است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: نگاه امام خمینی رحمت الله علیه این بود که نگاه صنعتی صرف در یک کشور کارا نیست بلکه در کنار توسعه صنعتی به برقراری عدالت اجتماعی نیاز است.

وی در ادامه افزود: توسعه ای که مبتنی بر عدالت اجتماعی نباشد به یقین پایدار نخواهد بود.

آذری جهرمی بیان داشت: البته در کلام رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز همین موضوع متبلور است و معظم له همواره توصیه می کنند که بجای کلمه عمومی «توسعه» از «پیشرفت» استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دانش و فناوری در همه کشورهای دنیا بالاخص در ایران توسعه پیدا کرده است، گفت: خوشبختانه امروز همه شهرهای کشور به اینترنت پر سرعت دسترسی دارند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: فضای مجازی و شبکه پهن باند جایگاه ویژه ای در بین مردم ایران پیدا کرده چرا که کسب و کار، اشتغال و بسیاری از موارد و مسائل آنان به این فضا وابسته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه عدالت ارتباطی یکی از زیرمجموعه‌های عدالت اجتماعی است، یادآور شد: بطورکلی در عصر ارتباطات بسیار سخت و دشوار است که به فضای مجازی دسترسی نباشد.

کد خبر: ۷۳٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha