۲۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۴
خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین توسط تسلا| بیت کوین رکورد ۴۸ هزار دلار را شکست

خرید ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین توسط تسلا| بیت کوین رکورد ۴۸ هزار دلار را شکست

در تاریخ هشتم فوریه و به دنبال انتشار گزارش‌هایی مبنی بر سرمایه‌گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری شرکت تسلا (Tesla) روی بیت کوین (BTC)، قیمت این ارز دیجیتال در عرض چند دقیقه افزایش قابل توجهی را تجربه کرد.

به گزارش بازار به نقل از رمزارز نیوز، بزرگترین ارز دیجیتال جهان با در پیش گرفتن یک روند صعودی، توانست از بالاترین رقم تاریخی خود یعنی ۴۲ هزار دلار عبور کرده و موفق به ثبت یک رکورد جدید در ۴۸ هزار دلار شود؛ یعنی حدود ۱۰ هزار دلار افزایش قیمت طی ۲۴ ساعت گذشته! علاوه بر این، ارزش بازار بیت کوین نیز برای اولین بار از ۸۰۰ میلیارد دلار فراتر رفت و به ۸۷۳٫۶۰۵ میلیارد دلار رسید.

داده‌های بازار نشان می‌دهند که رشد چشمگیر قیمت بیت کوین، همزمان با اخبار سرمایه‌گذاری شرکت سازنده خودروهای برقی تسلا رخ داده است. بر اساس پرونده تشکیل شده نزد کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، تسلا قصد دارد ۱٫۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کند.

شرکت تسلا در این باره می‌گوید: در ژانویه ۲۰۲۱، ما سیاست سرمایه‌گذاری خود را به‌روز کردیم تا انعطاف‌پذیری بیشتری را برای تنوع بیشتر و به حداکثر رساندن بازدهی سرمایه نقدی خود فراهم کنیم. به عنوان بخشی از این سیاست‌ها، که توسط کمیته حسابرسی هیئت مدیره ما تصویب شده است، در نظر داریم بخشی از سرمایه نقدی خود را روی دارایی‌های ذخیره جایگزین از جمله دارایی‌های دیجیتال، شمش طلا، صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا و سایر دارایی‌ها که در آینده اعلام می‌شود، سرمایه‌گذاری کنیم. در همین راستا و طبق این سیاست‌ها، ما ۱٫۵ میلیارد دلار روی بیت کوین سرمایه‌گذاری کردیم و ممکن است گاه به گاه یا به صورت بلند مدت، دارایی‌های دیجیتال را خریداری و نگهداری کنیم. علاوه بر این، انتظار داریم که در آینده نزدیک تحت قوانین موجود و در ابتدا به صورت محدود، پذیرش بیت کوین را به عنوان نوعی روش پرداخت برای محصولات خود آغاز کنیم.

دیوید لاوانت (David Lawant)، محقق شرکت بیت‌وایز (Bitwise) اعلام کرد که سرمایه‌گذاری تسلا روی بیت کوین، تقریبا ۷٫۷ درصد از نقدینگی ناخالص این شرکت را شامل می‌شود. او این ارقام را از تجزیه و تحلیل سرمایه نقدی شرکت تسلا به دست آورده است. به گفته لاوانت، نقدینگی ناخالصی تسلا در پایان سال ۲۰۲۰ میلادی معادل با ۱۹٫۴ میلیارد دلار و بدهی و اجاره‌های مالی این شرکت برابر با ۹٫۸ میلیارد دلار بوده است.

سرمایه‌گذاری تسلا روی بیت کوین به دنبال نشانه‌های دلگرم‌کننده از سوی ایلان ماسک (Elon Musk)، مدیر عامل این شرکت و ثروتمندترین فرد جهان صورت می‌گیرد که هفته گذشته به صورت صریح حمایت خود از بیت کوین را اعلام کرد. با این حال، پس از آن که ایلان ماسک هشتگ بیت کوین را از صفحه توئیتر خود حذف کرد و به انتشار توئیت‌هایی در مورد دوج کوین (DOGE) پرداخت، برخی گمان کردند که او از بیت کوین قطع امید کرده است.

خرید بیت کوین توسط تسلا، این شرکت را به جایگاه‌ دوم فهرست شرکت‌های سرمایه‌گذار روی بیت کوین رساند. در صدر این فهرست، شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) قرار دارد که با ذخایر استراتژیک خود، تعداد بیت کوین بیشتری را خریداری کرده است.

در زمان انتشار این خبر، قیمت بیت کوین کمی با اصلاح مواجه شده و با ۴۶، ۸۰۰ دلار معامله می‌شود. با این حال، قیمت این ارز دیجیتال همچنان در مقایسه با ۲۴ ساعت گذشته، ۱۸٫۸ درصد و نسبت به هفته گذشته، بیش از ۳۲ درصد رشد دارد.

کد خبر: ۷۳٬۲۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha