۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۰:۴۹
چگونگی ذخیره؛ چالش انرژی تجدیدپذیر| استفاده از بلوکهای ساختمانی برای ذخیره انرژی
بازار گزارش می‌دهد؛

چگونگی ذخیره؛ چالش انرژی تجدیدپذیر| استفاده از بلوکهای ساختمانی برای ذخیره انرژی

ذخیره انرژی یکی از چالش های اساسی در انتقال انرژی پاک باقی مانده و شرکت استرالیایی MGA Thermal فکر می کند جواب آن را دارد.

بازار؛ گروه بین الملل: ذخیره انرژی یکی از چالش های اساسی در انتقال انرژی پاک باقی مانده و شرکت استرالیایی MGA Thermal فکر می کند جواب آن را دارد.

راه حل عبارت است از مجموعه ای از بلوک های مدولار که می توانند انرژی تولید شده از منابع تجدیدپذیر را با کارایی بیشتر نسبت به فن آوری های رقیب ذخیره کرده و در صورت لزوم برق ذخیره شده را آزاد کنند.

در حالی که انرژی های تجدیدپذیر به طور فزاینده ای به بخشی جدایی ناپذیر از مخلوط انرژی جهان تبدیل می شوند، ساخت سریع ظرفیت جدید انرژی های تجدیدپذیر در پی آن یک چالش مهم برجای می گذارد: نیاز به ذخیره این انرژی.

برق تولید شده توسط سوزاندن سوخت های فسیلی در پاسخ به نوسانات تقاضا می تواند افزایش یا کاهش یابد. با این حال، ماهیت الکتریسیته تجدیدپذیر - هنگام تابش خورشید، وزش باد و چرخش جزر و مد جمع می شود - به این معنی است که زیرساخت های انرژی تجدیدپذیر باید مشخصاً ویژگی های متفاوتی داشته باشد - جایی که هر زمان  برق تولید می شود و سپس برای استفاده بعدی ذخیره می شود.

این تفاوت بین زیرساخت های انرژی تجدیدپذیر و سنتی منجر به عدم تعادل در سرمایه گذاری ها در تولید انرژی پاک در مقایسه با ذخیره انرژی پاک شده است. بر اساس جلسه شورای انرژی پاک کشور در سال ۲۰۱۹ ، استرالیا ۵۵ گیگاوات نیرو از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید کرد، در حالی که فقط ۱.۵ گیگاوات ساعت ظرفیت ذخیره سازی دارد و سرمایه گذاران به طور معمول از راه حل های تولید انرژی تجدیدپذیر پشتیبانی می کنند و راه حل های ذخیره سازی را می سازند.

یکی از شرکت هایی که می خواهد این شکاف را برطرف کند، MGA Thermal است که در دانشگاه نیوکاسل فعالیت می کند و می تواند انرژی اضافی تولید شده توسط نیروگاه های تجدیدپذیر را ذخیره کند. فناوری آن می تواند در نیروگاه هایی با سوخت زغال سنگ به کار گرفته شود و یک راه حل ایجاد کند که از نظر فناوری نوآورانه باشد و با ایجاد زیرساخت های انرژی موجود استرالیا برای ارائه انرژی پاک ارزان و قابل اطمینان ساخته شود.

فناوری MGA Thermal از نظر اقتصادی نیز کارآمد است. طبیعت کوچک و مدولار بلوک ها به این معنی است که می توانند برای استفاده در تعدادی از محیط ها و تأسیسات تأسیسات در اندازه های مختلف سازگار شوند.

بازده انرژی MGA همچنین به این معنی است که یک راه حل ذخیره سازی مقرون به صرفه تر از سایر مواردی است که در بخش انرژی استفاده می شود. به گفته پروفسور «ریش کیسی»، دانشمند دانشگاه نیوکاسل و محقق اصلی پروژه؛ هزینه بلوک های MGA یک دهم باتری های لیتیوم معمولی در همان اندازه است، اما با همان مقدار انرژی تولید می کنند.

بنیانMGA Thermal، به عنوان یک نوآوری فناوری؛ اهمیت همکاری و تصمیم گیرندگان متنوع را در چنین پروژه هایی برجسته کرده است. باید گفت تخصص فناوری دانشگاه نیوکاسل و سازمان تحقیقات علمی و صنعتی مشترک المنافع  سنگهای اساسی در توسعه این طرح هستند.

این سرمایه گذاری مشترک برای کمک به تحقق برنامه های بلند پروازانه بازنشستگی کارخانه ذغال سنگ با یک شرکت از آلمان از همکاری کرده است. زغال سنگ عامل تولید ۲۸٪ برق آلمان در سال ۲۰۱۹ بود، اما دولت آلمان متعهد شده است برنامه ۴۷ میلیارد دلاری و تأسیسات خود را تا سال ۲۰۳۷ تعطیل کند و صنایع جدیدی را برای کارگران زغال سنگ و زیرساخت های منسوخ به زودی توسعه دهد.

پروژه آلمان می تواند سرانجام محلی برای اثبات راه حل حرارتی MGA باشد، که خود را به عنوان یک بازیگر بالقوه در بازنشستگی و استفاده مجدد از نیروگاه های ذغال سنگ معرفی کرده است و می تواند نشان دهد که آیا رویکرد شرکت یک راه حل مناسب برای ذخیره انرژی در انتقال انرژی پاک ارائه می دهد یا خیر.

به عبارتی دیگر منابعی که ما در حال حاضر در دسترس داریم می توانند در مراکز ذخیره انرژی پاک مورد استفاده مجدد قرار بگیرند و راه حلی فوری در مقیاس بزرگ ارائه دهند و حتی ارزش بیشتری ایجاد کنند. چرا از اتصال شبکه، زیرساخت ها و نیروی کار فعلی استفاده نکرده و آینده انرژی پاک خود را با آن تامین نکنیم؟

کد خبر: ۷۳٬۲۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha