۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۱
توسعه بیش از پیش مناسبات تجاری ایران و عمان
در وبینار کمیته پیگیری اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های ایران و عمان تاکید شد؛

توسعه بیش از پیش مناسبات تجاری ایران و عمان

در نشست مجازی کمیته پیگیری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و عمان که به ریاست زادبوم، رئیس کل سازمان توسعه تجارت ایران و صالح بن سعید مسن، معاون امور تجاری و صنعتی وزیر تجارت عمان برگزار شد، طرفین علاقمندی کشورشان را به توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری با یکدیگر ابراز کردند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان توسعه تجارت ایران، در این جلسه طرفین ضمن مرور روابط اقتصادی و تجاری دو جانبه، بر افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری فیمابین، متناسب با ظرفیت‌های دو کشور و سطح علاقمندی و اراده مقامات سیاسی تأکید کردند.

در ادامۀ این نشست مجازی طرفین در زمینه پیگیری تفاهمات هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک، که آذرماه سال ۱۳۹۸ در تهران برگزار شده بود، در زمینه‌های امضای نقشه راه توسعه روابط تجاری میان دو کشور تا سال ۱۴۰۲، توسعه همکاری میان بخش های خصوصی دو کشور و احیای مجدد رویدادهای تجاری پس از کاهش شیوع ویروس کرونا، تسهیل حمل و نقل مستقیم دریایی میان دو کشور توافق کردند.

همچنین از دیگر موارد مورد توافق طرفین می‌توان به آماده سازی اسناد حمایت و تشویق سرمایه گذاری، کشاورزی، گمرکی، حمل و نقل دریایی جهت امضا در اجلاس آتی کمیسیون مشترک دو کشور، تسریع در همکاری و اجرای پروژه های انرژی میان دو کشور و همکاری‌های ترانزیتی اشاره کرد.

در پایان دو طرف در خصوص برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آینده نزدیک در مسقط به توافق رسیدند.

گفتنی است، نشست مجازی کمیته پیگیری هجدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاریهای ایران و عمان به دبیری فرزاد پیلتن، مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران و با حضور نمایندگان وزارتخانه های امورخارجه، نفت، نیرو و سازمان‌های سرمایه گذاری، بنادر و کشتیرانی، بانک مرکزی، گمرک، رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان، دبیر میز عمان و رایزنان سابق و جدید بازرگانی ایران در عمان و طرف‌های عمانی ذیربط برگزار گردید.

خاطر نشان می‌سازد، عمان با رتبه ۸ در میان کشورهای همسایه و رتبه ۱۳ در میان کشورهای هدف صادراتی ایران یکی از شرکای مهم تجارت خارجی کشورمان محسوب می‌شود

کد خبر: ۷۳٬۱۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha