۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸
میلیاردر مکزیکی «بیت کوین» را انتخاب کرد

میلیاردر مکزیکی «بیت کوین» را انتخاب کرد

علاقه ثروتمندان جهان به ارزهای دیجیتالی باعث شد میلیاردر مکزیکی نیز بیت کوین را انتخاب کند.

به گزارش بازار به نقل از ایران چارت، ریکاردو سالیناس پلیگو (Ricardo Salinas Pliego) رئیس مجمع Grupo Salinas و سومین مرد ثروتمند کشور مکزیک، در شبکه‌های اجتماعی به علاقه و سرمایه‌گذاری خود بر روی بیت کوین اشاره کرد. این میلیاردر که دارایی خالص او چیزی در حدود ۱۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود، روز اخیر بیوگرافی توئیتر خود را تغییر داده و هشتگ بیت کوین را به آن افزوده است. کاربران علاقه‌مند به ارزهای دیجیتال و همچنین ۸۴۰ هزار دنبال کننده این شخص در توئیتر اعلام کردند که این تغییر بیوگرافی اخیراً و زمانی که بیت کوین پس از گذشت ۲۳ روز به سطح بالای ۴۰ هزار دلاری بازگشت، صورت گرفته است.

سالیناس در ماه دسامبر و در گفت‌وگو با وب‌سایت Cointelegraph فاش کرد که وی در سال ۲۰۱۳ بیت کوین را به قیمت ۲۰۰ دلار خریداری کرده و در سال ۲۰۱۷ با رسیدن قیمت آن به ۱۷ هزار دلار، اقدام به فروش ارزهای دیجیتال خود نموده است. سالیناس دارایی‌های دیجیتالی را «بهترین سرمایه‌گذاری ممکن تاکنون» می‌داند.

در ماه نوامبر، سالیناس اعلام کرد که قصد دارد تا ۱۰ درصد از دارایی‌های نقدی خود را به سرمایه‌گذاری بر روی بیت کوین اختصاص داده و باقی آن را صرف استخراج فلزات گران‌بها کند. این میلیاردر ۶۵ ساله پیش از رسیدن بیت کوین به یک رکورد تاریخی جدید در ماه‌های دسامبر و ژانویه، سرمایه دیجیتالی خود را دو برابر کرده بود. سالیناس فاش کرده که حداقل تا ۵ سال آینده قصد فروش هیچ یک از دارایی‌های دیجیتال خود را ندارد.

سالیناس تنها میلیاردی نیست که به صورت علنی به ارزهای دیجیتال علاقه نشان داده است. ایلان ماسک، مدیرعامل SpaceX که پیش از این به بیت کوین علاقه نشان داده بود، سرمایه‌گذاری خود بر روی دوج کوین را نیز آغاز کرده است. آلت‌کوین دوج کوین اخیراً بسیار مورد توجه سرمایه‌گذاران و کاربران شبکه اجتماعی Reddit قرار گرفته و قیمت آن در ۳۰ روز اخیر حدود ۶۰۰ درصد افزایش را تجربه کرده است!

کد خبر: ۷۳٬۱۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha