۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۸
صید ترال به طور کامل در کشور متوقف شد
معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور:

صید ترال به طور کامل در کشور متوقف شد

ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور از توقف صید ماهی ترال برای تامین نیازهای معیشت مرزنشینان و حفظ منافع کشور خبر داد.

به گزارش بازار، حسین ذوالفقاری، معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، روز سه‌شنبه در نشست خبری به مناسبت دهه فجر در وزارت کشور با اشاره به برخی از محورهای اتفاق افتاده در حوزه امنیت، اظهار کرد: در طول این مدت با توجه به اعتبارات تخصیص داده شده، ۲۲۷ پاسگاه مرزی ایجاد و هزار کیلومتر جاده مرزی ساخته شد.

معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور تصریح کرد:  صید ماهی به‌شکل ترال متوقف شد و دستورالعملی به منظور تامین منافع مرزنشینان برای دولت ارسال شد.

ذوالفقاری با بیان اینکه با همکاری وزارت کشور و دادگستری ۱۴۰۰نفر از زندانیان ایرانی در سایر کشورها آزاد شدند و به کشور آمدند، گفت: همچنین در پاکسازی مناطق مین‌گذاری شده، یک میلیون هکتار زمین پاکسازی شد.

وی گفت: لایحه توسعه معیشت مرزنشینان و ساماندهی سوخت مرزی و بازارچه مرزی برای ساماندهی تهیه شد و از محل فروش سوخت مرزی ۲۰ درصد به مرزنشینان تعلق گرفت. همچنین ۱۵ بازارچه برای کولبران تدوین شده که بتوانند از معافیت گمرکی استفاده کنند.

ذوالفقاری گفت: در طول این مدت، ۸ بار آمایش شامل ۸۵۰ هزار تبعه افغانی انجام شد و ۷۴۴۵ پرونده ازدواج زنان ایران با اتباع خارجی مورد بررسی قرار گرفته است.

کد خبر: ۷۳٬۱۵۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha