۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
افزایش ۵۰ درصدی صادرات در آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی خبر داد؛

افزایش ۵۰ درصدی صادرات در آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته و ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تحریم و کرونا نتوانست بر همت و غیرت فعالان بخش خصوصی استان غلبه کند و از این پس نیز برای توسعه بیشتر اقتصادی استان تلاش خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پورمحمدی ظهر امروز در آئین افتتاح خط تولید دو تراکتور جدید در کارخانه تراکتورسازی تبریز- ایران، امنیت، پیشرفت و اقتدار امروز ایران اسلامی را مدیون مجاهدت و جان‌فشانی شهدای انقلاب و دفاع مقدس دانست و گفت: در برابر انسان‌های وارسته و شجاعی همچون شهدای مدافع حرم و مدافعان سلامت که جان خود را فدا کردند تا ایران، سربلندتر از همیشه باشد، سر تعظیم و احترام فرود می‌آوریم.

وی با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در عرصه‌های مختلف، اظهار داشت: کشور ما قبل از پیروزی انقلاب، یک جامعه مصرفی، تک‌محصولی و وابسته بود؛ اما در حال حاضر، با وجود فشارهای سخت به کشوری با اقتصاد پویا تبدیل شده است.

پورمحمدی با بیان اینکه تحولات بسیار شگرفی در حوزه‌های مختلف علمی، فناوری، دفاعی، اقتصادی و سیاسی کشور بعد از انقلاب اسلامی رخ داده است، افزود: ایران در دوره قبل از انقلاب، ژاندارم منطقه بود؛ اما اکنون به جرات می‌توان گفت که به یکی از هفت قدرت برتر نظامی جهان تبدیل شده است.

استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: پیش از انقلاب اسلامی، حتی در حوزه‌های علمی هم وابسته به خارج از کشور بودیم؛ اما امروز، رتبه ۱۶ جهانی در حوزه علم و فناوری را داریم.

پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود به ظرفیت‌های تولیدی‌ و صنعتی استان اشاره کرد و گفت: چهار درصد صنایع کشور در آذربایجان ‌شرقی، مستقر بوده و شرکت‌های بزرگی همچون تراکتورسازی، ماشین‌سازی، ایدم و چرخشگر از صدها شرکت قدرتمند استان محسوب می‌شوند.

وی از افزایش ۵۰ درصدی صادرات غیرنفتی استان در سال گذشته و ۹ ماهه نخست سال جاری خبر داد و گفت: تحریم و کرونا نتوانست بر همت و غیرت فعالان بخش خصوصی استان غلبه کند و از این پس نیز برای توسعه بیشتر اقتصادی استان تلاش خواهیم کرد.

پورمحمدی با اشاره به نرخ ۱۰.۳ درصدی بیکاری در کشور، گفت: این رقم در استان آذربایجان شرقی، حدود ۹ درصد است که البته به معنی خوب بودن اوضاع نیست؛ بلکه به دلیل مهاجرت نیروی کار برای یافتن شغل به استان‌های دیگر است.

کد خبر: ۷۳٬۱۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha