۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۰۷
صرفه جویی ۱۵.۶ میلیارد مترمکعبی گاز
وزیر نیرو اعلام کرد

صرفه جویی ۱۵.۶ میلیارد مترمکعبی گاز

اردکانیان، وزیر نیرو از صرفه جویی سالانه ۱۵.۶ میلیارد مترمکعب گاز در ۳۰ هزار مگاوات نیروگاه سیکل ترکیبی موجود در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، رضا اردکانیان با اشاره به اینکه هر واحد بخار در سال، ۲۵۰ میلیون مترمکعب گاز صرفه جویی می‌کند افزود: یکی از کارهای مهم انجام شده در کشور، احداث نیروگاه‌های سیکل ترکیبی است به این نحو که هر دو واحد گازی، انرژی مورد نیاز یک واحد ۱۶۰ مگاواتی بخار را تامین می‌کند.

 وی اضافه کرد: در این راستا امروز واحد اول بخار نیروگاه سیکل ترکیبی سبلان در شهر اردبیل وارد مدار بهره برداری می‌شود.

وی بابیان اینکه گاز یکی از سوخت‌های پاک در جهان است گفت: یکی از افتخارات ما، کسب رتبه چهارم پس از کشورهای آمریکا، روسیه و ژاپن در استفاده از گاز در نیروگاه هاست، زیرا ایران ۸۰ درصد سوخت نیروگاه‌ها را از گاز طبیعی تامین می‌کند که این جهش خوبی در دولت دوازدهم اتفاق افتاده است.

وزیر نیرو با بیان اینکه مجموع نیروگاه‌های حرارتی بهره برداری شده در این دولت به ۱۷ هزار و ۴۰۰ مگاوات رسیده افزود: این رقم تا پایان دولت دوازدهم به ۲۰ هزار مگاوات خواهد رسید.

اردکانیان با اشاره به اینکه پویش #هرهفته_الف_ب_ایران، این هفته در استان فارس و اردبیل افتتاح دارد گفت: از ۲۵۰ پروژه مهم و وعده داده شده، امروز ۲۲۷ پروژه با اعتباری حدود ۶۴ هزار میلیارد تومان به بهره برداری رسید.

وی با بیان اینکه امروز در استان فارس طرح‌های مهمی از جمله سدسازی، آبرسانی، تصفیه خانه آب و فاضلاب افتتاح می‌شود افزود: ۵۰ سد مخزنی ملی در دولت دوازدهم افتتاح می‌شود البته درحالی که در ابتدای انقلاب فقط ۱۹ سد در کشور وجود داشت این رقم هم اکنون به ۱۹۴ سد مخزنی ملی رسیده و تاپایان دولت تعداد این سدها به ۲۰۱ سد می‌رسد.

وزیر نیرو با اشاره به بهره برداری از تصفیه خانه آب در شهرستان فسا گفت: این چهل و چهارمین تصفیه خانه آب در کشور است که به بهره برداری رسیده البته تعداد تصفیه خانه‌ها در ابتدای انقلاب اسلامی در کشور ۲۷ مورد بود که هم اکنون به ۱۶۳ عدد می‌رسد.

اردکانیان با تاکیدبر تاثیر تصفیه خانه‌های فاضلاب در ارتقای بهداشت عمومی و تامین منابع آب برای مصارف موجه افزود: با به مدار آمدن تصفیه خانه فاضلاب در شهر جدید صدرا، تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور به ۷۸ واحد می‌رسد که در این دولت افتتاح می‌شود؛ ضمن اینکه تعداد تصفیه خانه‌های فاضلاب در ابتدای انقلاب اسلامی ۴ مورد بود که هم اکنون به ۲۴۶ واحد و تا پایان دولت به ۲۶۹ واحد می‌رسد.

وی ادامه داد: در این دولت هر ۵۰ روز یک سد مخزنی ملی، هر ماه یک تصفیه خانه فاضلاب و هر دوماه یک تصفیه خانه آب به مدار آمده است.

کد خبر: ۷۳٬۰۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha