۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۹
سرمایه گذاری رو به رشد حوزه معدن و صنایع معدنی در کشور
رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران اعلام کرد

سرمایه گذاری رو به رشد حوزه معدن و صنایع معدنی در کشور

شکوری، رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران از روند رو به رشد سرمایه گذاری در حوزه معدن و صنایع معدنی در کشور خبر داد.

به گزارش بازار، «بهرام شکوری» افزود: افزایش قیمت مواد معدنی به خصوص در حوزه آهن، مس و روی و همینطور افزایش نرخ دلار باعث شده فعالان اقتصادی حوزه معدن و صنایع معدنی و صاحبان سرمایه ورود پیدا کنند و سرمایه گذاری در زنجیره ارزش انجام دهند.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی ایران گفت: خوشبختانه امروز جهش خوبی در بحث فرآوری مواد معدنی در تمامی بخش های مواد معدنی به خصوص در طلا، مس، روی و آهن در کشور ایجاد شده است.

وی افزود: آهن یکی از زنجیره های مهم کشور است و در ضمن سهم عمده ای در صادرات غیر نفتی، تولید و اشتغال جامعه دارد.

شکوری در ادامه بر ضرورت پرهیز از خام فروشی مواد معدنی در کشور تاکید کرد و اظهارداشت: این مواد ارزشمند باید در داخل تبدیل به محصولات نهایی و سپس روی ریل صادرات قرار گیرد.

وی ادامه داد: فرآوری و تبدیل مواد معدنی در داخل موجب ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، رونق تولید، ارزآوری و بسیاری موارد دیگر می شود.

رئیس کمیسیون معادن و صنایع معدنی اتاق بازرگانی با اشار به اینکه ایران کشوری غنی از نظر ذخایر معدنی محسوب می شود برلزوم حمایت از توسعه زنجیره ارزش محصولات معدنی و فلزی در کشور تاکید کرد.

وی افزود: خوشبختانه تحرکات خوبی در حوزه معدن و صنایع معدنی کشور صورت گرفته که یکی از اصلی ترین مشوق های آن افزایش قیمت مواد معدنی و محصولات معدنی در دنیا و همینطور افزایش نرخ ارز بوده است.

شکوری یادآورشد: این دو عامل سبب شده فعالان اقتصادی و صاحبان سرمایه با علاقه بیشتری در این زنجیره سرمایه گذاری کنند.

کد خبر: ۷۳٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha