۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۵۱
برخی مداخلات دولت مانع رشد اقتصادی گلستان است
استاندار گلستان:

برخی مداخلات دولت مانع رشد اقتصادی گلستان است

گرگان- استاندار گلستان گفت: گلستان ظرفیت های خوبی در بخش گندم و طیور دارد اما برخی مداخلات دولت مانع بهره وری از این ظرفیت ها و رشد اقتصادی گلستان شده است.

به گزارش بازار، هادی حق شناس شامگاه دوشنبه در نشست فعالان اقتصادی استان گلستان با رئیس سازمان بازرسی کل کشور اظهارکرد: گلستان دو مزیت بزرگ دارد و آن دو می تواند باعث رشد اقتصادی آن شود که یکی از آن ها گندم با کیفیت است.

وی با تاکید بر این که دولت ما را مجبور می کند به قیمت تضمینی گندم را بفروشیم، گفت: قیمت تضمینی بسیار پایینتر از قیمت جهانی است و این اجبار باعث شده کشاورزان و فعالان این بخش هم متضرر شده و هم دلسرد شوند.

حق شناس گفت: همچنین دولت فعالان اقتصادی را وادار می کند به جای آرد، گندم را به استان های دیگر مثل مازندران صادر کنند در حالی که چندین کارخانه آرد در استان داریم و عملا باعث فشار اقتصادی به این کارخانه ها و خروج ارزش افزوده گندم از استان شده است.

وی مزیت دیگر گلستان را صنعت طیور اعلام و اظهار کرد: امسال گلستان در رتبه نخست تولید گوشت مرغ کشور قرار دارد و در طول ۱۰ ماهه گذشته در استان ۲۷۰ هزار تن گوشت سفید تولید کرده ایم.

استاندار گلستان با بیان این که ظرفیت جوجه ریزی در واحدهای پرورشی استان بالغ بر ۱۵ میلیون قطعه است، گفت: مداخله دولت در قیمت گذاری باعث زیان واحدهای تولیدی و چالش در بخش قیمت گذاری و توزیع مرغ شده است.

وی یکی از مشکلات گلستان را پتروشیمی اعلام کرده با بیش از ۹۰ هزار سهام دار متوقف بوده است.

حق شناس توضیح داد: در دادگاه حکم ورشکستگی این مجتمع ارائه شده بود ولی با همکاری دستگاه های نظارتی و دستگاه قضائی توانستیم این مجتمع را احیاء کنیم و به زودی کلنگ آن را بر زمین خواهیم زد.

کد خبر: ۷۲٬۹۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha