۲۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۲
تصمیمات مهم برای تغییر روند خصوصی سازی در کشور| آخرین خبر از پی‌گیری بازگشت ارزهای صادراتی
رئیس سازمان بازرسی کل کشور با بازار مطرح کرد

تصمیمات مهم برای تغییر روند خصوصی سازی در کشور| آخرین خبر از پی‌گیری بازگشت ارزهای صادراتی

گرگان- درویشیان، رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: در خصوصی سازی، کشور دچار مشکلات ساختاری است که با همکاری مجلس در حال رفع این مسائل هستیم.

حجت الاسلام حسن درویشیان، در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، درباره پرونده های خصوصی سازی کشور، با بیان این که رای برخی پرونده ها صادر شده و بعضی هم در حال بررسی است، اظهار کرد: ما مشکلات ساختاری در خصوصی سازی داریم که در حال بررسی توسط ما و مجلس است.

وی واگذاری زمین ها به افراد را یکی از مشکلات خصوصی سازی عنوان کرد و افزود: یکی از آسیب ها این است که وقتی واحدی واگذار می شود، زمین هم واگذار می کردند و گاهی زمین در جای خوبی قرار و ارزش افزوده بالایی داشت؛ این مساله باعث می شد فرد دچار طمع شود و بخواهد آن را بفروشد و واحد دچار مشکل می شود.

درویشیان ادامه داد: در قوانین پیش بینی شده که زمین را اجاره بدهند که هم کارآفرین واقعی بیاید و هم هزینه کمتری دارد.

وی چالش دیگر را عدم بررسی دقیق اهلیت افراد بیان کرد و افزود: یا در اهلیت افراد یا قیمت کارشناسی، دقت نمی شود که اکنون با اصلاح شرایط و افزایش نظارت ها، در واگذاری های جدید کمتر شاهد این مسائل هستیم و عمدتا مربوط به گذشته است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین درباره مشکلات ارزی صادرات و واردات کشور هم گفت: برخی از صادر و وارد کننده ها در تجارت با بعضی کشورها به مشکل خورده و ارز آن‌ها به دلیل مشکلاتی مثل تحریم بلوکه شده است.

وی ادامه داد: عده ای هم البته ارز را برنگرداندند که اسامی آنها به دادستانی و تعزیرات معرفی شده و مبلغ قابل توجهی از آن هم به کشور برگشته است.

کد خبر: ۷۲٬۹۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha