۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۰
تولیدی که صادرات نداشته باشد، رو به افول است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

تولیدی که صادرات نداشته باشد، رو به افول است

اکبری تالارپشتی، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید تولیدی که صادرات نداشته باشد رو به افول است تولید استاندارد تولیدی است که قابلیت عرضه در بازار جهانی را داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عزت اله اکبری تالارپشتی رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در تشریح بازدید و نشست با اعضای اتحادیه کفش‌های ماشینی، گفت: اعضای اصناف و انجمن‌ها باید در جلساتی که برگزار می‌شود مشکلات را ذکر و راه حل پیشنهاد کنند تا این مشکلات در اسرع وقت رفع شود. از نظر کارشناسی نیز اصناف به مسائل آگاه تر بوده و تشکل‌های حرفه‌ای باید مسائل را هدفمند تر ببیند.

نماینده تهران، شمیرانات، ری، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اتحادیه‌ها از مشکلات به وجود آمده در مبحث صادرات و واردات گله‌مند بودند، افزود:  عرض کردم دولت را جدا از خودتان ندانید، دولت باید پاسخگوی شما باشد و اگر شما مطالبه گر باشید قطعا به خواسته‌هایتان می رسید و ما به عنوان نماینده شما در کنارتان هستیم.

وی اضافه کرد: اگر مطالبه‌گری در کشور براساس آموزه‌های انقلاب و شهدا فرهنگ‌سازی شود، هیچ مسئول یا مدیری نمی‌تواند به مشکلات رسیدگی نکند و به آسانی از کنار مسئله بگذرد.

تولیدکنندگان شرکت‌های دانش بنیان را در تولید دخالت دهند
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه در بحث تولید، باید شرکت‌های دانش بنیان را دخالت داد، تصریح کرد: دنیا در حال تغییر بوده و مراودات سنتی در حال فروپاشی است.

 اکبری تالارپشتی با بیان اینکه به منظور برندسازی باید شرکت‌های دانش بنیان در کنار تولیدکنندگان باشد، گفت: تولید و فروش مبحث کاملاً متفاوتی هستند؛ باید این دو را از هم تفکیک کرد، نباید تولیدکننده درگیر و نگران فروش باشد.

وی تصریح کرد: باید کارگروهی تخصصی ایجاد شود تا در این کارگروه در همین زمینه فعالیت کند، تولید یک دانش و صادرات و فروش یک دانش دیگر است.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه تولیدکنندگان باید یک کنسرسیوم صادرات داشته باشند، ادامه داد: تولیدی که صادرات نداشته باشد، رو به افول است تولید استاندارد تولیدی است که قابلیت عرضه در بازار جهانی را داشته باشد.

کد خبر: ۷۲٬۹۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha