۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۷
حجم اختیارات بانک‌های استان سمنان از لحاظ تسهیلات و استعلام ۲ برابر شد
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:

حجم اختیارات بانک‌های استان سمنان از لحاظ تسهیلات و استعلام ۲ برابر شد

سمنان- جمعه‌ای رئیس اتاق بازرگانی سمنان گفت: در آخرین نشست شورای گفتگوی بین بخش خصوصی و دولت مصوب شد که سقف اختیارات بانک‌های استان در رابطه با استعلام امور مالیاتی و دیگر دستگاه‌های ذی‌ربط اقتصادی افزایش دو برابری داشته باشد.

علی اصغر جمعه‌ای در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره مصوبات شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولت که برای شصت و ششمین بار، امروز دوشنبه در سمنان تشکیل جلسه داد، بیان کرد: این نشست چهار مصوبه داشت که مهمترین آنها افزایش حجم اختیارات بانک‌ها در رابطه با استعلام‌های امور مالیاتی و دیگر دستگاه‌های اقتصادی ذی ربط است.

وی درباره این مصوب افزود: در بخش حقوقی شامل شرکت‌ها سابقاً اختیارات بانک‌ها پنج میلیارد ریال و در بخش افراد حقیقی دو میلیارد ریال بود که بعد از مصوبه امروز این میزان به دو برابر افزایش خواهد یافت.

رئیس اتاق سمنان بیان کرد: دیگر مصوبه درباره پروانه بهره برداری معادن و مشکلات آن بود که مقرر شد مدت زمان پروانه افزایش یابد تا سرمایه گذاران با فراغ بال و فرصت بیشتری بتوانند کار خودشان را انجام دهند و ابطال پروانه در استان صورت نگیرد.

جمعه‌ای با اشاره به پایش کسب و کار در ۳۱ استان کشور، تاکید کرد: در فصل پائیز استان سمنان، رتبه نخست کشور را در زمینه پایش کسب و کار به خود اختصاص داد که البته این موضوع در واقع تکرار موفقیت استان در تابستان نیز محسوب می‌شد و نشان می‌دهد که ارتباط و تعامل خوبی بین مسئولان دولتی و بخش خصوصی در استان سمنان وجود دارد.

وی در پاسخ به سوالی درباره نحوه کسب اطلاع از مشاغل و پایش آن‌ها توسط اتاق بازرگانی ایران، گفت: پایش مشاغل به این شکل است که اتاق ایران، به صورت راندوم از مشاغل سوال و اطلاعاتی درباره آن‌ها کسب می‌کنند و این امر بدون اطلاع مسئولان استان‌های ۳۱ گانه کشور انجام می‌شود برای مثال ۵۰ واحد تولیدی بخش خصوصی انتخاب و پرسش نامه‌هایی برای آنها ارسال می‌شود تا تعامل بخش دولتی با آنها سنجیده شود که در این حوزه خوشبختانه استان سمنان توانسته رتبه برتر کشور را به دست آورد.

رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان با بیان اینکه این رتبه البته دلیل نمی‌شود که ما بر روی مشکلات چشمانمان را ببندیم، گفت: در مواردی پایش مشاغل در استان با مشکلاتی نیز روبرو بوده که البته برخی از موارد آن مسائل کشوری است و برخی دیگر در استان قابل بررسی است که از جمله آن می‌توان به مسائل بانکی اشاره کرد و امیدواریم به زودی بتوانیم مسائل مرتبط با بانک‌ها را در درون استان حل کنیم.

جمعه‌ای بیان کرد: حضور تمام اعضای شورای گفتگوی بین بخش دولتی و خصوصی برای استان سمنان موثر است و لذا از این بابت استان در امتیازبندی شورای گفتگوی بخش خصوصی و دولتی کشور به لحاظ حضور مداوم و مستمر اعضا و به خصوص در زمینه پیشنهادات خوبی که سمنان به اتاق بازرگانی کشور داده، رتبه خوبی را کسب کرده است.

کد خبر: ۷۲٬۹۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha