۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۳
۹۸ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات:

۹۸ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند

زنجان- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از دسترسی ۹۸ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمد جواد آذری جهرمی صبح دوشنبه در جلسه شورای اداری زنجان در محل استانداری با بیان اینکه با عدالت محوری توسعه و پیشرفت نیز محقق می‌شود، گفت: باید به این امر ویژه توجه شود.  

وی اظهار کرد: انقلاب در عمر ۴۲ ساله‌اش عدالت را در اولویت قرار داده و در کشور به توسعه زیر ساخت های ارتباطی روستایی بسیار توجه شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه تجهیز ارتباطات روستایی کار دشواری است، گفت: ایران اسلامی توانسته زمینه اینترنت را به دور دسترس‌ترین روستاها را هم فراهم کند و تمام تلاش ما بر این است که در دور دست ترین روستاها هم پوشش اینترنت داشته باشیم.

آذری جهرمی بر لزوم توسعه پوشش اینترنت در روستاهای ماهنشان اشاره کرد و افزود: این شهرستان شایسته بهترین‌ها است و آن طور که باید پوشش اینترنت در این شهرستان رشد نداشته است.

وی ادامه داد: با همراهی مردم، رژیم طاغوت سرنگون شد و امروز ملت ایران بعد از ۴۲ سال همچنان مقتدر و سربلند هستند و به لحاظ جمعیتی هم‌اکنون ۹۸ درصد جمعیت روستایی کشور به اینترنت پرسرعت دسترسی دارند.  

وزیر ارتباطات و فناوری با بیان اینکه تا پایان دولت دوازدهم ۲ درصد جمعیت و همچنین ۴ درصد باقیمانده از تعداد روستاهای بالا ۲۰ خانوار کشور نیز به اینترنت پرسرعت، متصل می شوند، تصریح کرد: امروز ۱۵۵ روستای استان زنجان به اینترنت پرسرعت، متصل شده و بهره‌برداری از اینترنت و شبکه ملی اطلاعات را آغاز کردند که این مهم در توسعه آموزش دانش آموزان بسیار موثر است.  

آذری جهرمی تاکید کرد: در مناطق شهری توسعه ارتباطات و سایت‌های ارتباطی آسان است اما در مناطق روستایی این کار بسیار دشوار است.  

وی افزود: زنجان شرکت‌های مطرحی در حوزه آی. ‌سی. ‌تی دارد و حضور زنجانی‌ها در اکوسیستم‌های استارتاپی، حضوری قوی است که نشان می‌دهد جوانان این استان استعدادهای بسیار خوبی دارند و یکی از مطالبات جوانان زنجانی این بود که پارک علم و فناوری استان مورد توجه قرار گیرد که در این میان پارک فناوری استان را به شبکه پارک‌های اقتصاد دیجیتالی کشور متصل کردیم.  

وزیر ارتباطات و فناوری به بهره‌برداری از مجتمع آی. ‌سی. ‌تی استان که فضای مناسبی برای توسعه خدمات دولت به شهروندان زنجانی فراهم می کند، اشاره کرد و گفت: در این مجتمع ۳۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که بخش اداری و خدماتی آن فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

آذری جهرمی یادآور شد: فیبر نوری پشتیبان در محورهای استان به‌ ویژه در مسیر طارم که پایداری لازم را نداشت؛  احداث کرد و پایداری ارتباطات محورهای استان نیز با احداث مسیرهای جدید فیبر نوری تثبیت شد.  

کد خبر: ۷۲٬۸۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha