۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۶
پرورش میگو در مازندران اجرایی نشد
مدیرکل شیلات مازندران:

پرورش میگو در مازندران اجرایی نشد

بابلسر- اسحاقی، مدیرکل شیلات مازندران گفت: هنوز موفق نشدیم طرح پرورش میگو را در شرق استان اجرا کنیم و باید موانع رفع شود.

حسن اسحاقی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به موانع فراروی صید آبزیان اظهار داشت: به دلیل شیوع کرونا برخی کشورها اجازه صادرات محصولات شیلاتی را نمی دهند که این مسئله دغدغه شده است.

وی افزود: همچنین شیوع کرونا بر میزان صید تاثیرگذاشته و ابتدای سال جاری به دلیل شیوع گسترده، فعالیت صید تعطیل شده بود.

وی با اشاره با کاهش ۲۴ درصد صید ماهیان استخوانی در دریای خزر، آلودگی رودخانه ها را دلیل اصلی کاهش صید بیان کرد و گفت: وقتی رودخانه بکر وسالم برای تکثیر نباشد، منجر به کاهش فرایند صید خواهد شد.

مدیرکل شیلات مازندران با اظهار اینکه اتفاق ناگوار صید وصیدی منجر به کاهش تولید شده است، افزود: شرایط صید و صیادی در حال حاضر خوب نیست و هزینه های بالا و ادوات صیادی از جمله دغدغه ها به شمار می رود.

اسحاقی، هزینه های تور، خرید قایق، روغن، بنزین و غیره برای جامعه صیادی مشکلات را افزون کرده است، همچنین بسیاری از شرکت ها فاقد زمین برای صید وصیادی هستند و همه این مسائل دستت به دست هم داده تا حال صید ما خوب نباشد.

مدیرکل شیلات مازندران درباره پرورش گونه میگو در استان گفت: در حال حاضر در منطقه گمیشان گلستان میگو پرورش داده می شود ولی هنوز در مازندران نتوانستیم این طرح را اجرا کنیم.

وی گفت: طرح پرورش میگو از سوی شرکت مشاور در حال ارزیابی زیست است و با اجرای این طرح، پرورش گونه های پرورشی در استان تکمیل می شود.

کد خبر: ۷۲٬۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha