۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۳
تکلیف وزارتخانه‌های راه و اقتصاد برای تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری جهت تولید انبوه مسکن
با رأی نمایندگان صورت گرفت؛

تکلیف وزارتخانه‌های راه و اقتصاد برای تشکیل صندوق سرمایه‌گذاری جهت تولید انبوه مسکن

نمایندگان مجلس وزارتخانه های راه و اقتصاد را مکلف به تشکیل صندوق های سرمایه گذاری برای تامین مالی ساخت انبوه مسکن کردند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۲۰ بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات طرح جهش تولید و تامین مسکن با ماده ۵ این طرح با ۱۶۱ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۴ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۵ این طرح آمده است؛ وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت امور اقتصادی و دارایی، نسبت به تأسیس، توسعه و تسهیل مقررات فعالیت صندوق‌های سرمایه گذاری موضوع بند (۲۰) ماده (۱) قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران برای تأمین مالی ساخت و اجاره واحدهای مسکونی از طریق جذب سرمایه بخش خصوصی اقدام نماید.

براساس تبصره ۱ این طرح؛ دارندگان واحدهای سرمایه گذاری صندوق‌های موضوع این ماده در اولویت واگذاری واحدهای ساختمانی قرار دارند. آئین نامه اجرایی این تبصره ظرف مدت ۲ ماه پس از لازم الاجراء شدن این قانون توسط وزارت راه وشهرسازی و سازمان بورس اوراق بهادار تهیه می­شود و به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

در تبصره ۲ این طرح آمده است: انتقال زمین‌های بخش دولتی و نهادهای عمومی غیر دولتی دستگاههای مشمول ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، انتقال واحدهای مسکونی از صندوق به دارندگان واحدهای سرمایه گذاری نهایی این صندوق ها و اجاره املاک و مستغلات توسط شرکتهای سرمایه گذاری از مالیات معاف است.

براساس تبصره ۳ این طرح؛ زمین‌های موضوع این قانون صرفاً در قالب این صندوق‌ها قابل تخصیص به پروژه های ساخت می‌باشد.

تبصره ۴ می افزاید: انتقال واحدهای مسکونی ساخته شده فاقد متقاضی از بین دارندگان نهایی واحدهای سرمایه گذاری، به صندوق‌های مدیریت دارایی موضوع قانون اوراق بهادار جمهوری اسلامی ایران و عرضه واحدهای صندوق‌های مذکور در بازار سرمایه جهت تأمین منابع جدید برای صندوق ملی مسکن بلامانع است.

کد خبر: ۷۲٬۸۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha