۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹
سهم ۸۵ درصدی سوخت‌های فسیلی در سبد انرژی جهان
وزیر سابق نفت عنوان کرد

سهم ۸۵ درصدی سوخت‌های فسیلی در سبد انرژی جهان

قاسمی، وزیر سابق نفت گفت: طبق آخرین آمارها سوخت‌های فسیلی هنوز ۸۵ درصد از سهم سبد انرژی مصرفی جهان را تشکیل می‌دهند.

به گزارش بازار، «رستم قاسمی» افزود: این در حالیکه تمامی تلاش‌ها در جهت کاهش مصرف انرژی‌های فسیلی در دنیا معطوف شده است.

وی همچنین گریزی به قیمت نفت زد و اظهارداشت: قیمت هر بشکه نفت قبل از کرونا به ۸۰دلار رسیده بود که با شیوع کرونا در جهان قیمت‌ها به شدت کاهش پیدا کرد.

وزیر نفت دولت احمدی نژاد گفت: طی یک ماهه گذشته قیمت نفت در جهان بر مدار افزایشی بوده اما تا رسیدن به قیمت واقعی نفت خیلی فاصله وجود دارد.

وی افزود: قیمت واقعی نفت این نیست که امروز در بازار به فروش می‌رسد.

قاسمی در ادامه ضمن تاکید بر لزوم پرهیز از خام فروشی نفت در کشور اظهارداشت: جلوگیری از خام فروشی نفت و تبدیل این ماده بسیار ارزشمند به محصول نهایی باعث ایجاد اشتغال، ارزش افزوده، ارزآوری بالا، خلق ثروت، رونق تولید و از همه مهمتر خنثی سازی تحریم‌ها می‌شود.

وی تصریح کرد: وقتی کشور نفت خام را به فرآورده تبدیل کند حضورش در بازارهای جهانی فروش نفت کاملا متفاوت خواهد بود که این اقدام به امنیت ملی کشور کمک شایان توجهی خواهد کرد.

وزیر نفت دولت دهم گفت: درست که امروز باید در کشور نفت را به فرآورده تبدیل کرد ولی برای کسب منابع درآمدی باید نفت خام را فروخت.

وی افزود: معنی فروش نفت این نیست که بودجه جاری دولت بطورکامل متکی به درآمدهای نفتی باشد بلکه باید این منابع در جهت توسعه زیرساخت‌های اساسی در کشور مصرف شود.

قاسمی بیان داشت: تبدیل نفت از حالت مواد اولیه به کالای مصرفی برای درآمد کشور به صرفه‌تر و همواره فروش فرآورده‌های نفتی راحت‌تر خواهدبود.

وی گفت: ایران باید از خام فروشی نفت فاصله بگیرد و این امر سفارش بسیاری از بزرگان کشور به خصوص مقام معظم رهبری است که باید به آن عمل شود.

وزیر نفت دولت احمدی نژاد افزود: تحقق این موضوع در بلند مدت می‌تواند فواید و در آمدهای سرشاری را برای ایران به ارمغان آورد و این امر تضمین کننده منافع کلان اقتصادی برای کشور خواهد بود.

وی یادآورشد: ایران به هر میزان که بتواند در چارت صادراتی خود در حوزه نفت و گاز نقش فرآورده‌های نفتی و گازی خود را پررنگ‌تر کند می‌تواند فروشی راحت‌تر و در ضمن در آمد و سود بیشتری به دست آورد.

کد خبر: ۷۲٬۸۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha