۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵
میانمار در انزوای  کامل قرار گرفت
قطع تمامی شبکه های بین الملی در میانمار

میانمار در انزوای کامل قرار گرفت

با شروع کودتا در میانمار، وزارت حمل ونقل و ارتباطات این کشور تمامی پیام رسان های اجتماعی و تلفن همراه را تا اطلاع ثانویه مسدود کرده است.

به گزارش بازار، اندکی پس از مسدود کردن فیس بوک، میانمار اکنون به شبکه های تلفن همراه و ارائه دهندگان خدمات اینترنتی دستور داده است که توییتر و اینستاگرام متعلق به فیس بوک را نیز در این کشور مسدود کنند. گزارش شده است که کاربران فیس بوک برای اعتراض به کودتا از پلت فرم رسانه های اجتماعی استفاده کرده اند و عکس هایی را از خود به اشتراک می گذارند که با سه انگشت احترام می گذارند و به این روش  با مقاومت در منطقه همراه شده اند.

  به گزارش سازمان دیدبان حقوق بشر، همه اپراتورهای تلفن همراه، دروازه های بین المللی و ارائه دهندگان خدمات اینترنت در میانمار در ۵ فوریه ۲۰۲۱ از وزارت حمل و نقل و ارتباطات میانمار (MTC) بخشنامه ای دریافت کردند که تا اطلاع ثانوی، سیستم عامل های رسانه های اجتماعی Twitter و Instagram را مسدود کنند.

شرکت مخابرات نروژی Telenor نیز اواخر جمعه در بیانیه ای اعلام کرد که،   این شرکت خدمات تلفن همراه را در میانمار ارائه می دهد و اکنون تمامی فعالیت های ارتباطی  در  میانمار به حالت تعلیق در آمده اند.

 توئیتر هنوز در مورد مسدود شدن این شبکه در میانمار اظهار نظری نکرده است اما فیسبوک که صاحب شبکه اجتماعی اینستاگرام است، مسدود شدن این شبکه را تایید کرده است. سخنگوی فیسب وک روز جمعه اعلام کرد: ما از مقامات می‌خواهیم امکان ارتباط را برقرار کنند تا افراد در میانمار بتوانند با خانواده و دوستانشان ارتباط برقرار کرده و به اطلاعات مهم دسترسی پیدا کنند.

اعتراضات مردم میانمار علیه کودتا در این کشور که از چند روز پیش آغاز شده است و  براساس تصاویر منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی، هزاران نفر در میدان یانگون، پایتخت میانمار تجمع و از آنگ سان سوچی که در بازداشت به سر می‌برد، حمایت کردند. معترضان با در دست داشتن بالنهای قرمز که نماد حزب اتحادیه ملی دموکراسی به رهبری سوچی است، شعار «ما دموکراسی می‌خواهیم، نه دیکتاتوری نظامی»، سر ‌دادند.

گفتنی است ارتش میانمار روز اول فوریه در پی بازداشت میو انیونت، سخنگوی حزب حاکم اتحادیه ملی دموکراسی و آنگ سان سوچی، رهبر این حزب و وزیر خارجه این کشور با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد قدرت به مین آنگ هلینگ، فرمانده کل ارتش منتقل شده است. نظامیان در بیانیه‌ای تاکید کردند این کودتا به علت عدم رسیدگی به تقلب در انتخابات ۸ نوامبر ۲۰۲۰ انجام گرفته و کنترل کشور را تا یک سال آینده بر عهده گرفته‌اند.

کد خبر: ۷۲٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha