۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۹
کشاورزان نمونه ملی استان فارس معرفی شدند
با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور؛

کشاورزان نمونه ملی استان فارس معرفی شدند

شیراز- مراسم تجلیل از کشاورزان نمونه ملی استان فارس با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس جمهور برگزار شد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی استانداری فارس، عنایت‌الله رحیمی استاندار فارس ظهر یکشنبه در مراسم تجلیل از برگزیدگان بخش کشاورزی در فارس که با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، گفت: افرادی برگزیده و نمونه هستند که در راه حل مشکل و رسیدن به استاندارد تلاش کرده‌اند.

او با بیان اینکه یکی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی به مسئله آب بر می‌گردد، افزود: اینک این پرسش مطرح می‌شود که عملکرد برترین‌های حوزه کشاورزی سبب کاهش مصرف آب شده و از منابع آبی استفاده بهینه داشته‌اند.

استاندار فارس با طرح سئوالی مبنی بر اینکه آیا برترین‌های حوزه کشاورزی با هدف کمک به حفظ منابع زیرزمینی آب از آب‌های غیرمتعارف در تولید محصولات استفاده کرده‌اند؟ گفت: یکی از مواردی که می‌تواند یک کشاورز را برتر کند، حفظ خاک و جلوگیری از فرسایش آن است. کشاورزان باید با استفاده از مبانی دانش بنیان به تولید همت گمارند.

رحیمی با بیان اینکه نیروی انسانی متخصص اصلی ترین نیاز بخش کشاورزی است، گفت: کشاورزان باید به زنجیره تولید، از قبل کاشت تا پس از تولید، توجه کنند تا بدین وسیله بتوانند هزینه‌ها را کاهش داده و اشتغال را افزایش دهند و بهره وری مثبت داشته باشند.

در ادامه رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس نیز گفت: انتخاب کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی در یک فرایند یک ساله و با معیارهای مختلف ابتدا در سطح شهرستان انجام و سپس ٩٨ نفر در سطح استان برگزیده شدند.

حسین پژمان با بیان این که هفت نفر از نمونه‌های استانی در لیست نمونه کشوری قرار گرفتند، افزود: برترین‌های کشاورزی استان در بخش‌های پرورش ماهیان خاویاری، تولید انجیر دیم، مرکبات و چغندر قند پاییزه و همچنین تولید محصولات گواهی شده و اتحادیه تعاونی زنبورداران به دلیل تنوع تولیدات فعال هستند.

وی گفت: استفاده از سیستم آبیاری نوین، بهره گیری از فنون نوین کشاورزی، تولید حداکثری، کیفیت برتر و تلاش برای تولید محصول گواهی شده بخشی از شاخص‌های انتخاب بهره برداران نمونه بود.

کد خبر: ۷۲٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha