۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۰
تغییرات حجم پول و شبه پول در پایان آذر ماه ۹۹

تغییرات حجم پول و شبه پول در پایان آذر ماه ۹۹

جدیدترین گزارش بانک مرکزی از روند نقدینگی در پایان آذرماه نشان می‌دهد حجم پول و شبه پول در این مدت با افزایش همراه بوده است.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، بر این اساس در بخش متغیرهای عمده پولی و اعتباری در پایان آذرماه ۱۳۹۹، نقدینگی با رشد ۲۶.۶ درصدی نسبت به اسفند ۹۸ به رقم ۳۱۳۰۰.۲ هزار میلیارد ریال رسیده است. این میزان از نقدینگی بر حسب اجزای تشکیل دهنده شامل پول و شبه پول می باشد که در بخش پول، دو زیر مجموعه  «اسکناس و مسکوک در دست اشخاص» و «سپرده های دیداری» را داریم که در پایان آذرماه ۹۹، هر کدام به ترتیب با افزایش ۵ و ۵۱ درصدی نسبت به اسفند ۹۸ مواجه شده اند و به ارقام ۶۴۲.۲ و ۵۵۲۸.۱ هزار میلیارد ریال رسیده اند.

بنابراین حجم پول در پایان آذرماه سال جاری به ۶۱۷۰.۳ هزار میلیارد ریال رسیده است که نسبت به اسفند سال قبل، ۴۴.۴ درصد رشد دارد. همچنین در بخش شبه پول، زیرمجموعه های مختلفی همچون قرض الحسنه پس انداز، کوتاه مدت، یک ساله، دو ساله و سه ساله مواجه هستیم که در این بخش، حجم شبه پول در پایان آذرماه ۹۹، با رشد ۲۲.۹ درصدی نسبت به اسفندماه ۹۸، به رقم ۲۵۱۲۹.۹ هزار میلیارد ریال رسیده است.

کد خبر: ۷۲٬۶۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha