۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۱
امسال، طلایی‌ترین سال صنعت پتروشیمی است
وزیر نفت:

امسال، طلایی‌ترین سال صنعت پتروشیمی است

زنگنه، وزیر نفت گفت: با جهش در تولید محصولات پتروشیمی، امسال، طلایی‌ترین سال این صنعت به شمار می‌آید.

به گزارش بازار، بیژن زنگنه، در آیین گشایش رسمی چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست افزود: بهره‌برداری رسمی از ۱۰ طرح پتروشیمی از ابتدای سال تاکنون یکی از نقاط روشن و امیدبخش در دوره سخت تحریم است.

وی اضافه کرد: ظرفیت نهایی تولید محصولات پتروشیمی ایران با تکمیل جهش دوم این صنعت به ۱۰۰ میلیون تن می‌رسد که این رقم در مقایسه با سال ۹۲، ۸۰ درصد افزایش نشان می‌دهد و در آمد حاصل از آن، ۲۵ میلیارد دلار خواهد بود.

زنگنه گفت: در جهش سوم ۳۷ طرح در مرحله اجرایی است که بعضی از این طرح‌ها تا ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و تا سال ۱۴۰۴ به بهره‌برداری می‌رسند.

وزیر نفت با بیان اینکه ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی ایران در سال ۱۴۰۴ به ۱۳۳ میلیون تن و درآمد سالانه به ۳۵ میلیارد دلار می‌رسد افزود: طرح‌های پیشران صنعت پتروشیمی در چهار زنجیره طراحی شده‌اند و با اجرای این طرح‌ها، خوراک متنوعی برای توسعه صنایع پایین‌دست در دسترس قرار می‌گیرد و بیشتر در مناطق کمتر توسعه یافته متمرکز است.

به گفته زنگنه توجه به دانش‌بنیان‌ها در این نمایشگاه قابل ذکر است و این شرکت‌ها می‌توانند در مقوله اشتغال که برای کشور بسیار مهم است کمک کنند.

وزیر نفت با بیان اینکه آینده روشنی پیش روی صنعت پتروشیمی است ابراز امیدواری کرد: بتوانیم با تمرکز بر پلاستیک و پلیمر گام‌های مهمی برداریم.

آغاز بکار چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست
چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست با شعار «کسب‌وکار جهانی» در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران آغاز به‌کار کرد.

دوره چهاردهم نمایشگاه ایران پلاست صبح امروز (یکشنبه، ۱۹ بهمن‌ماه) و از دقایقی پیش با حضور وزیر نفت، رؤسای کمیسیون انرژی و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، سفیران کشورهای خارجی مقیم تهران، مدیران عامل بانک‌ها و بازرگانان خارجی در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران گشایش یافت.

نمایشگاه ایران‌پلاست با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و شعار «کسب‌وکار جهانی» در چهار گروه مواد اولیه، ماشین‌آلات، کالای ساخته و نیمه‌ساخته و خدمات فنی و مهندسی از ۱۹ تا ۲۲ بهمن ماه از ساعت ۹ تا ۱۷ در محل دائمی نمایشگاه‌های تهران دایر است.

گروه مواد اولیه در سالن‌های ۳۸، ۴۰ و A ۴۰، گروه ماشین‌آلات و تجهیزات در سالن B ۳۸ و گروه کالای ساخته و نیمه‌ساخته و خدمات در سالن‌های A ۴۱، ۴۴-۱ و ۲-۴۴ جانمایی شده‌اند.

هم‌زمان با برگزاری چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست، نخستین نمایشگاه مجازی در تاریخ نمایشگاهی ایران پلاست نیز به‌مدت سه هفته دایر است. این زمینه فرصت مناسبی برای جبران محدودیت‌هایی است که شرایط ویژه همه‌گیری کرونا در دنیا و البته در ایران، برای حضور در نمایشگاه ایران پلاست و مذاکرات رودرروی شرکت‌کنندگان و بازدیدکنندگان در نمایشگاه چهاردهم ایران پلاست ایجاد کرده است.

در چهاردهمین نمایشگاه ایران پلاست ۲۰۰ شرکت داخلی حضور دارند و ۲۵۰ بازرگان خارجی در دو گروه انفرادی و هیئت از کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان، کنیا، سوریه، ترکیه، اردن، هند، بوسنی و اقلیم کردستان از این نمایشگاه بازدید خواهند کرد.

کد خبر: ۷۲٬۶۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha