۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۳
ریاست سازمان تجارت جهانی در انتظار بانویی از آفریقا

ریاست سازمان تجارت جهانی در انتظار بانویی از آفریقا

یک بانوی آفریقایی برای اولین بار آماده ریاست سازمان تجارت جهانی است.

به گزارش بازار، سازمان تجارت جهانی مستقر در ژنو از ماه آگوست بدون مدیرکل بوده است. ایوالا از نیجریه، بعد از عقب نشینی رقیب اش از کره جنوبی و تغییر مخالفت قبلی خود، آماده است تا اولین زن آفریقایی و اولین زن رهبری سازمان تجارت جهانی شود.

در اواخر روز جمعه دولت جو بایدن در بیانیه ای حمایت خود از خانم اوکونجو-ایوئلا را ابراز کرد، از تجربه او در بانک جهانی و رهبری وزارت دارایی نیجریه تجلیل کرد و متعهد شد که در اصلاحات مورد نیاز با وی همکاری کند.

تحولات دو جانبه ماه ها عدم اطمینان در مورد ریاست سازمان تجارت جهانی را خاتمه داد و راه را برای اعضای این سازمان برای اجماع و تأیید خانم ایوالا به عنوان مدیر کل بعدی سازمان تجارت جهانی باز کرد.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین، از نامزدی خانم اوکونجو-ایوالا را پس از پیشنهاد هیئت گزینش سازمان تجارت جهانی به عنوان رئیس در ماه اکتبر، جلوگیری کرده بود. خانم ایوالا گفت که منتظر نتیجه رقابت است و با اصلاحات لازم پیش می رود.

این سازمان نظارتی در ژنو از زمان خروج روبرتو آزوئدوی برزیلی از اوایل ماه آگوست بدون مدیر کل بود و جانشین وی باید با رکود اقتصادی ناشی از COVID، تنش های بین آمریکا و چین مقابله کند.

یو میونگ هی، وزیر تجارت کره جنوبی، نامزد نهایی بین هشت نامزد، روز جمعه پس از ماه ها فشار دیپلماتیک برای امتناع، نام خود را پس گرفت. شورای اعضای این سازمان که باید در مورد انتصاب تصمیم گیری کنند، در اوایل ماه مارس تشکیل جلسه خواهد داد.

کد خبر: ۷۲٬۶۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha