۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۲
ترخیص ۴.۵ میلیون تن کالای اساسی از گمرکات کشور
رییس کل گمرک ایران خبر داد

ترخیص ۴.۵ میلیون تن کالای اساسی از گمرکات کشور

میراشرفی، رییس کل گمرک از ترخیص ۴.۵ میلیون تن کالای اساسی از گمرکات کشور خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، مهدی میراشرفی در یک نشست خبری که به صورت آنلاین برگزار شد، با اشاره به میزان کالاهای تخلیه شده، در حال تخلیه و در انتظار تخلیه اظهار کرد: برای ۴.۵ میلیون تن کالاهای اساسی قبض انبار صادر شده و این کالاها تخلیه شده اند.  

وی ادامه داد: هم اکنون ۱۶ فروند شناور نیز در اسکله، در حال تخلیه ۵۰۰ هزار تن کالا هستند و ۱۴ فروند شناور نیز در لنگرگاه وجود دارند که ۶۰۷ هزار تن کالا را به زودی تخلیه خواهد کرد.  

به گفته رئیس کل گمرک، در مجموع آمار کالاهای تخلیه شده و در حال تخلیه و همچنین شناورهای موجود در لنگرگاه برای تخلیه کالا ۵ میلیون و ۶۰۷ هزار تن است.  

میراشرفی با بیان اینکه ۱۴ ایکس ری کامیونی در کشور داشتیم که با توجه به تعدد مرزها و ورودی‌ها باید به ۵۰ دستگاه ارتقاء می‌یافت.

وی با اشاره به هزینه ۵ میلیون یورویی برای واردات هر دستگاه افزود: بخش خصوصی با استفاده از توان داخلی برای تولید دستگاه‌های ایکس ری وارد شد و هفته گذشته ۱۴ ایکس ری دیگر به قبلی‌ها اضافه شد.

میراشرفی با بیان اینکه با تولید این دستگاه‌ها ۷۰ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشتیم گفت: ریالی از این هزینه بر دوش دولت نبود و همه را گمرک و بخش خصوصی تامین کرده است.

وی اضافه کرد: این صرفه جویی ارزی با نرخ نیمایی، ۲ هزار میلیارد تومان می‌شود.

میراشرفی با بیان اینکه در یک سال و نیم آینده، تعداد ایکس رهای کامیونی به دو برابر خواهد رسید گفت: یک دستگاه از ایکس ری‌های ساخت داخل، در گمرک شهید رحایی به کار گیری خواهد شد.

وی به بهره گیری از ۵ دستگاه ایکس ری خودرویی اشاره کرد و افزود: از یک سال گذشته ۱۰۰ دستگاه ایکس ری چمدانی و پالتی نصب شده است.

کد خبر: ۷۲٬۵۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha