۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۴
مشعل گاز در ۲۳ روستای گیلان روشن شد
همزمان با دهه فجر؛

مشعل گاز در ۲۳ روستای گیلان روشن شد

رشت- ۲۳ پروژه گازرسانی روستایی همزمان با دهه فجر با اعتبار ۱۳ میلیارد تومان در گیلان افتتاح شد.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، همزمان با دهه فجر به صورت همزمان پروژه گازرسانی به ۲۳ روستای استان در شهرستان های رودبار، سیاهکل، رودسر، لنگرود، لاهیجان و املش با هزینه ۱۳ میلیارد و ۵۳۱ میلیون تومان مورد بهره برداری قرار گرفت.

همچنین با حضور نماینده عالی دولت در استان، پروژه گازرسانی به ۲۹ طرح صنعتی گیلان به صورت همزمان در شهرستان های صومعه سرا، رشت، فومن، آستانه اشرفیه، آستارا، رودبار، انزلی، لاهیجان و لنگرود با هزینه ۷۷۲ میلیون تومان افتتاح شد.

ارسلان زارع استاندار گیلان با بیان اینکه گاز رسانی به بیش از یک‌هزار و ۳۰۰ خانوار روستایی استان در این ایام مبارک محقق شده، گفت: در حال حاضر شاخص جمعیت بهره مند از گاز اعم از شهری و روستایی در استان به بیش از  ۹۸ درصد رسیده است.

وی تصریح کرد: با بهره‌برداری از ۲۳ پروژه گازرسانی روستایی در گیلان امروز شاخص جمعیت بهره مند روستایی از گاز طبیعی به حدود ۹۶ درصد رسیده است.

استاندار گیلان اظهار داشت: با تلاش های صورت گرفته در دولت تدبیر و امید، میزان شاخص بهره‌مندی  جمعیت شهری استان نیز به بیش از ۹۹ درصد افزایش یافته این درحالی‌ست که متوسط کشوری برخوردار از گاز، ۹۵ درصد است.

وی خاطرنشان کرد: البته اهتمام داریم روستاهایی که گازدار نیستند با برنامه ریزی موثر، هرچه زودتر از این نعمت برخوردار شوند.

 در دهه فجر امسال ۸۹۵ پروژه با اعتباری بالغ بر چهار هزار و ۸۱۱ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد. این میزان اعتبار نسبت به ایام دهه فجر سال گذشته، ۹۶ درصد رشد دارد.  از مجموع اعتبارات پروژه‌های دهه فجر امسال بالغ بر دو هزار و ۲۳۱ میلیارد تومان نیز مربوط به بخش خصوصی است.

کد خبر: ۷۲٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha