۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷
 اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم بهمن‌ ماه ۹۹
جهان اقتصاد و کسب‌ و کار به روایت آمار؛

اعداد و ارقام اقتصادی در هفته سوم بهمن‌ ماه ۹۹

پیش‌بینی سازمان ملل متحد از هزینه‌های اقتصادی توزیع نابرابر واکسن کرونا، برآورد اولیه نرخ رشد اقتصادی منطقه یورو در سال ۲۰۲۰، آمار اشتغال آمریکا و کانادا و پیش‌بینی دفتر بودجه کنگره آمریکا از نرخ رشد اقتصادی این کشور در سال ۲۰۲۱ جزو مهم‌ترین آمارهای اقتصادی و تجاری منتشر شده طی این هفته بوده‌اند.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، اعداد و ارقام متعددی در ارتباط با اقتصاد، تجارت و کسب‌وکار در اقصی نقاط جهان، از سوی رسانه‌ها، نهادهای اقتصادی ملی و بین‌المللی و مراکز تحقیقاتی منتشر شد که مهم‌ترین آنها را می‌توان در موارد ذیل خلاصه کرد:

۹.۲ تریلیون دلار
سازمان ملل متحد: اگر واکسن کووید-۱۹ به صورت برابر در سراسر جهان توزیع نشود، اقتصاد جهانی بر اثر طولانی شدن همه‌گیری کووید-۱۹ متحمل ۹.۲ تریلیون دلار هزینه –اضافه بر هزینه‌های قبلی- خواهد شد.

۴۸.۵ تریلیون وون کره جنوبی
رویترز: دولت کره جنوبی از برنامه جدید خود برای سرمایه‌گذاری ۴۸.۵ تریلیون وون (معادل ۴۳ میلیارد دلار) برای احداث بزرگترین مزرعه بادی فراساحلی دنیا در آب‌های اطراف این کشور تا سال ۲۰۳۰ رونمایی کرد. چندین شرکت کره‌ای دولت این کشور را در احداث این مزرعه بادی فراساحلی –که حداکثر ظرفیت تولیدش بالغ بر ۸۰۰۰ مگاوات برآورد می‌شود- همراهی خواهند کرد.

۴۹ هزار شغل و ۶.۳ درصد
رویترز: بنابر اعلام اداره آمار وزارت کار آمریکا، در ماه ژانویه امسال ۴۹ هزار شغل جدید (به‌طور خالص) در آمریکا ایجاد شده و نرخ بیکاری به ۶.۳ درصد رسیده است.

۵.۷ میلیارد دلار
گاردین: شرکت نفتی بریتیش پترولیوم در گزارش عملکرد سالانه خود اعلام کرد که در سال مالی ۲۰۲۰ متحمل ۵.۷ میلیارد دلار زیان شده است.

۲۱۳ هزار شغل و ۹.۴ درصد
بلومبرگ: اداره آمار کانادا اعلام کرد در ماه ژانویه امسال به دلیل آغاز دور تازه‌ای از محدودیت‌ها در این کشور به‌منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا حدود ۲۱۳ هزار شغل از دست رفته و نرخ بیکاری به ۹.۴ درصد افزایش یافته است.

۲.۰۷ درصد
بلومبرگ: اداره آمار اندونزی اعلام کرد اقتصاد این کشور در سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر بحران کرونا ۲.۰۷ درصد نسبت به سال قبل از آن کوچکتر شده است. بدین ترتیب، اندونزی در سال ۲۰۲۰ برای اولین بار بعد از سال ۱۹۹۸ رشد اقتصادی منفی را تجربه کرده است.

۳.۶ میلیارد دلار
بلومبرگ: شرکت اپل قصد دارد در راستای تقویت همکاری‌های خود با شرکت کیا موتورز برای تولید خودروهای برقی، ۳.۶ میلیارد دلار در کسب‌وکار مشترک خود با این شرکت کره‌ای سرمایه‌گذاری کند.

۱۲۵ میلیارد دلار
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): شرکت تجارت الکترونیک آمازون در سه‌ماهه پایانی سال ۲۰۲۰ بیش از ۱۲۵ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. این شرکت برای اولین بار در تاریخ خود موفق شده است که در یک دوره سه‌ماهه به درآمدی بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار دست یابد.

۶.۸ درصد
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): برآوردهای اولیه حاکی از این است که اقتصاد منطقه یورو در سال ۲۰۲۰ تحت تأثیر بحران کرونا و محدودیت‌های مرتبط با این بحران جهانی، ۶.۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ کوچکتر شده است.

۳.۷ درصد
سی‌ان‌بی‌سی (CNBC): دفتر بودجه کنگره آمریکا نرخ رشد تولید ناخالص داخلی این کشور در سال ۲۰۲۱ را بدون در نظر گرفتن سیاست‌های انبساطی جدید، ۳.۷ درصد پیش‌بینی کرد.

۲۲.۴ میلیارد دلار
سی‌ان‌ان: شرکت نفتی اکسون موبیل در سال ۲۰۲۰ متحمل ۲۲.۴ میلیارد دلار زیان شده است. آخرین باری که شرکت اکسون موبیل یک سال مالی را با زیان به پایان رسانده بود، به سال ۱۹۹۹ یعنی سال ادغام دو شرکت نفتی «اکسون» و «موبیل» و تشکیل شرکت جدیدی به نام اکسون موبیل بازمی‌گردد.

۶۷۸ میلیارد دلار
اداره تحلیل‌های اقتصادی آمریکا: کسری تراز تجاری آمریکا (در بخش‌های کالا و خدمات) در سال ۲۰۲۰ با ۱۷.۶ درصد افزایش نسبت به سال قبل از آن به بیش از ۶۷۸ میلیارد دلار رسیده است.

۰.۹ درصد
یورو استات: شاخص تورم در منطقه یورو طی ماه ژانویه امسال ۰.۹ درصد نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش یافته است.

کد خبر: ۷۲٬۵۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha