۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۷
 بازگشت آمریکا به برجام بسیار مشکل است
ان اچ کی ژاپن:

بازگشت آمریکا به برجام بسیار مشکل است

دولت بایدن پیش از نشست مجازی با سه کشور اروپایی درباره توافق هسته ای با ایران اعلام کرد، چنانچه ایران بار دیگر به طور همه جانبه به تعهدات توافق هسته ای عمل کند، آمریکا بازگشت به توافق هسته ای را بررسی خواهد کرد.

به گزارش بازار به نقل از ان اچ کی ژاپن، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا، در یک کنفرانس ویدیویی با وزیران امور خارجه سه کشور اتحادیه اروپا مذاکره کرد. به نظر می رسد وزیر امور خارجه آمریکا در این کنفرانس ویدیویی برای بازگشت آمریکا به توافق هسته ای ایران که دولت ترامپ به طور یک جانبه از آن خارج شده با وزیران امور خارجه سه کشور اروپایی تبادل نظر  کرده است.

آنتونی بلینکن روز پنجم فوریه در یک ویدیو کنفرانس با لودریان، وزیر امور خارجه فرانسه، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان و دومینیک راب،‌ وزیر امور خارجه انگلیس مذاکره کرد.

به گزارش وزارت امور خارجه آمریکا، مقامات آمریکایی و دیگر کشورها در این نشست مجازی درباره پاسخ به تحولات کشورهای میانمار و چین و همچنین درباره توافق هسته ای ایران تبادل نظر کردند.

وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه ای با اشاره به اینکه «آنتونی بلینکن در این نشست مجازی بر تعهدات آمریکا در همکاری با کشورهای مختلف برای رفع چالش های جهانی تاکید کرده است»، افزود: وزیر خارجه این کشور رویکردی مبنی بر همکاری با متحدان برای بازگشت به توافق هسته ای نشان داده است.

روز پنجم ژانویه و پیش از نشست مجازی نیز «جن ساکی»، سخنگوی کاخ سفید اعلام کرد بود که  مقامات عالی رتبه امنیت ملی آمریکا درباره چالش های خاورمیانه از جمله توافق هسته ای با ایران مذاکره کردند.

دولت بایدن پیش از نشست مجازی با سه کشور اروپایی درباره توافق هسته ای با ایران اعلام کرد، چنانچه ایران بار دیگر به طور همه جانبه به تعهدات توافق هسته ای عمل کند، آمریکا بازگشت به توافق هسته ای را بررسی خواهد کرد. اما با این حال، ایران ماه گذشته تولید اورانیوم با غلظت بیست درصد را آغاز و افزون بر این ادعا کرد که برای پایبندی به توافق هسته ای، کاهش تحریم های آمریکا لازم است تا صورت گیرد. بنابراین با توجه به رویکردهای دو طرف درباره توافق هسته ای ایران به نظر می رسد در حال حاضر بازگشت آمریکا به توافق هسته ای بسیار مشکل است.

کد خبر: ۷۲٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha