۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۹
کالا به میزان نیاز بازار باید تولید شود
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

کالا به میزان نیاز بازار باید تولید شود

رضایی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به چسبندگی قیمت‌ها در بازار پس از افت نرخ ارز، گفت: کالا به میزان نیاز بازار باید تولید شود.

به گزارش بازار به نقل از ایبنا، علی رضایی، درباره محدودیت عرضه ارز و انباشت نقدینگی به عنوان دلایل افزایش قیمت‌ها و تورم اظهار کرد: برای عبور از این موانع در سال آینده، سیاست‌های پولی و مالی کشور باید مورد تجدید نظر قرار گیرد.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از سیاست های صحیح در بازار ادامه داد: نکته‌ای که وجود دارد این است که سیستم بانکی کشور باید از تولید بدون پشتوانه پول خودداری کند.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این سوال که آیا هر چقدر نرخ ارز کاهش یابد باید منتظر افت قیمت‌ها باشیم؟، گفت: وقتی دورنمای کلی به این صورت است که اگر قیمت ارز کاهش یابد، قیمت سایر اجناس هم باید کاهش یابد در این صورت این شکل و شمایل کلی بازار است، زیرا این اتفاق یک جنبه روانی به همراه دارد.

رضایی تصریح کرد: مشکلی که در اقتصاد ما وجود دارد چسبندگی قیمت‌ها است این اتفاق باعث شده با توجه به کاهش قیمت ارز، قیمت اجناس کاهش پیدا نکند.

وی تاکید کرد: موضوع بعدی که نمی‌گذارد قیمت اجناس نزولی باشد این است که عرضه با تقاضا همخوانی ندارد، یعنی کالا به اندازه تولید نمی‌شود تا بتواند پاسخگوی بازار باشد، از اینرو شاید به سختی قیمت نزولی شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: باید تلاش کنیم که پایه و اساس اقتصاد کشور در تولید و اشتغال به چرخه اصلی خود بازگردد تا بازار هم به یک سر و سامان اصلی برسد. به ویژه در اقتصادهای نوظهور همانند کشور ما که در حال حرکت از جهان سوم به سمت صنعتی شدن هستند با مشکلاتی مواجه هستند.

رضایی در پایان گفت: برخی از اظهارنظرهای مسئولان به جای آن که کمک کننده بازار و شیب نزولی باشد نتیجه عکس دارد به عبارتی پس از برخی صحبت ها بازار واکنش منفی نشان می‌دهد از اینرو باید اقدامات از پایه صورت بگیرد که اگر نرخ ارز کاهش یافت قیمت اجناس هم کاهش یابد.

کد خبر: ۷۲٬۵۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha