۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰
وزارت صمت به جای حذف قیمت‌گذاری دستوری، هزینه‌های سربار خودروسازان را شفاف کند
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

وزارت صمت به جای حذف قیمت‌گذاری دستوری، هزینه‌های سربار خودروسازان را شفاف کند

حسینی کیا، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس می‌گوید وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به جای حذف قیمت‌گذاری دستوری خودرو به دنبال شفاف سازی هزینه‌های سربار خودروسازان باشد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا درباره انتشار خبرهایی مبنی بر برگزاری جلسه‌ کارگروه رفع موانع و جهش تولید با موضوع لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو، گفت: هرچند حذف قیمت‌گذاری دستوری اقدام مناسبی است اما از آنجا که در شرایط کنونی واردات خودرو در کشور ما ممنوع بوده و شرایط برای خودروسازان رقابتی نیست، با آزاد کردن قیمت‌ها، خودرو گران خواهد شد که این موضوع خواسته شرکت‌های خودروسازی است.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در کشورهایی که قیمت خودرو آزاد است، واردات به راحتی انجام گرفته و تعرفه‌های آن نیز بسیار پایین است بنابراین نباید آنها را به عنوان الگو در نظر گرفت، افزود: اگر دولت به دنبال قیمت گذاری خودرو براساس عرضه و تقاضا است باید راهکاری برای واردات و کاهش تعرفه وادرات آن بیاندیشد.

گرانی چهارچرخ‌ها با آزاد کردن قیمت خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس اضافه کرد: آزاد کردن قیمت خودرو در شرایطی که واردات ممنوع است موجب افزایش افسارگسیخته بهای چهارچرخ‌ها شده و افرادی که تاکنون نتوانستند خودرو خریداری کنند، خرید خودرو برای آنها به رویا تبدیل می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه با آزاد کردن قیمت خودرو، سرمایه‌های سرگردان به سمت این بازار سوق داده شده و جولان دلالان افزایش می‌یابد، ادامه داد: وزارت صنعت، معدن و تجارت باید به جای حذف قیمت‌گذاری دستوری به دنبال شفاف سازی هزینه‌های سربار خودروسازان باشد.

کد خبر: ۷۲٬۴۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha