۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
فرصت پیش روی واکسن‌های چینی و روسی|سیگنال مثبت اروپا به همکاری
گلوبال تایمز بررسی کرد

فرصت پیش روی واکسن‌های چینی و روسی|سیگنال مثبت اروپا به همکاری

اگر چین و اروپا بتوانند در زمینه واکسن ها همکاری کنند، به سیاست زدایی در زمینه واکسن ها و مبارزه با ویروس کرونا کمک می کند و سلامت عمومی را ترویج می کند.

به گزارش بازار به نقل از واکسن آنلاین، رهبران اروپا پیوسته سیگنال های دوستانه ای را به سمت سخت واکسن های چینی و روسی ارسال می کنند. رئیس کمیسیون اروپا روز سه شنبه گفت که واکسن های ویروس کرونا ساخت روسیه و چین اگر دارای همه ویژگی های لازم باشند می توانند برای استفاده در اتحادیه مورد تایید قرار گیرند.

«آنگلا مرکل»، صدراعظم آلمان و «ینس اسپان»، وزیر بهداشت آلمان و مقامات فرانسه نیز چنین برخوردهای آشکاری را ابراز کرده اند. این نگرشهای جدید مقامات اروپایی با این زمینه سازگار است که شرکتهای دارویی انگلستان و آمریکا نمی توانند بر اساس قراردادها واکسنهایی را به اتحادیه اروپا تحویل دهند و در غرب اختلافاتی رخ داده است.

این مهم فرصتی بی نظیر برای واکسن های چینی و روسی فراهم می کند زیرا این یک روند مثبت است که ورود واکسن های چینی به بازار اروپا امکان پذیر شود. اگر این واقعیت پیدا کند، به تقویت تصویر واکسن های چینی و همچنین تصویر صنعت دارویی چین کمک می کند.

اگر چین و اروپا بتوانند در زمینه واکسن ها همکاری کنند، به سیاست زدایی در زمینه واکسن ها و مبارزه با ویروس کرونا کمک می کند و سلامت عمومی را ترویج می کند.

موسسات تحقیق و توسعه واکسن چین باید وظیفه خود را در زمینه بهبود واکسن حفظ کنند و در عین حال با بالاترین استانداردهای صحت داده ها همگام باشند. ورود به بازار اروپا هنوز هم باید با عملکرد عالی پیش برود. سرنوشت مبارزه با اپیدمی یک مبارزه طولانی مدت است.

تا زمانی که تولیدکنندگان چینی به اندازه کافی تلاش کنند، می توانند از فرصت استفاده کنند.

واقعیت این است که واکسن در سطح جهانی با کمبود مواجه است. جمعیت عظیم چین نیاز به واکسیناسیون دارد و تعداد زیادی از کشورهای در حال توسعه منتظر ورود واکسن های چینی هستند.

اگر واکسن داخلی بتواند تقاضای واکسیناسیون چینی را در سال جاری تأمین کند و تولید بین المللی کمتر از ایالات متحده و انگلیس نداشته باشد، موفقیت بزرگی خواهد بود. این بدان معنی است که واکسن های چینی با کمک به کشورهای در حال توسعه، انصاف جهانی را ارتقا می دهند.

بر این اساس، ورود به بازار اروپا چیز خوبی است. استانداردهای استفاده از واکسن از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و استاندارد اتحادیه اروپا در غرب معمول است. تصویب چنین استانداردی برای شرکت های دارویی چینی معادل عبور از دری به دنیای گسترده است.

همه این موارد نشان می دهد که جنگ واکسن در حال انجام یک چالش جامع برای ظرفیت برنامه ریزی کلی شرکت های دارویی چینی و جامعه ما است. این یک آزمایش عجولانه است و ما باید توانایی های خود را به طرز انفجاری با اهداف متعدد افزایش دهیم.

گرچه ممکن است این مهم برخلاف میل اروپا باشد، اما به نظر می رسد که نگرش جدید آن بر فاصله ایجاد شده توسط تعصبات سیاسی و برتری تکنولوژیکی در برابر روسیه و چین غلبه کرده است. این امر نشان می دهد که حفظ ایدئولوژی غالب در غرب در دراز مدت دشوار است.

مادامی که چین سخت کار کند و ذهنیت باز داشته باشد، مفهوم همکاری ما برای یافتن فرصت های جدید ادامه خواهد یافت. آنچه اکنون در مورد آن صحبت می کنیم تنها احتمال ورود واکسن روسی و چینی به بازار اروپا است ، اما این صحبت ها در حال حاضر بازار گرمی در افکار عمومی ایجاد کرده است.

کد خبر: ۷۲٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha