۱۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲
وابستگی به نفت و افزایش هزینه ها، ۲ عنصر خطرناک لایحه بودجه
نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

وابستگی به نفت و افزایش هزینه ها، ۲ عنصر خطرناک لایحه بودجه

خاندوزی، نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۰ دو عنصر خطر آفرین داشت، گفت: اتکای بسیار کم به منابع پایدار درآمدی و بازگشتن به اعتیاد نفتی و جهش هزینه‌های دولت، دو عنصر خطرناک بودند.

به گزارش بازار، سید احسان خاندوزی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ دو عنصر خطر آفرین در خود داشت، گفت: نخستین عنصر خطرناک اتکای بسیار کم به منابع پایدار درآمدی و بازگشت به اعتیاد نفتی سال‌های گذشته بود و دومین عنصر نیز هزینه‌های جهش گونه دولت بود؛ به طوری که در سال آینده ۶۰ درصد به هزینه‌ها اضافه شده است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برآیند منابع کم و مصارف خیلی زیاد در بودجه تبدیل به کسری تراز عملیاتی بسیار بالا می‌شود و طبیعتا کسری بودجه نیز معنایی جز تورم و فشارهای اقتصادی ندارد.

وی با اشاره به بررسی بودجه در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: کمیسیون به خوبی طرف منابع درآمدی را ترمیم کرد و درآمدهای پایدار مالیاتی را تقویت کرد، اما در طرف مصارف همچنان هزینه‌های بسیار سرسام آوری را شاهد هستیم. برخی پیشنهادات دیگر ممکن بود در صحن علنی مجلس ثبت شود که هزینه‌ها را باز هم افزایش می‌داد و طبیعتا کسری بودجه و خطرات آن ادامه پیدا می‌کرد.

خاندوزی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید همان اواخر آذر و دی کلیات بودجه را رد می‌کرد، گفت: واکنش نماینده دولت در صحن علنی مجلس که کاملا غیر همدلانه و غیر همکارانه بود و تقریبا تمام مشکلات بودجه که در دولت تدوین شده است و تنها بخشی از آن در کمیسیون تلفیق دچار تغییر شد را به مجلس نسبت داد و این مسئله مجلس را مطمئن کرد که بنای همکاری برای اصلاحات بودجه در دولت وجود ندارد.

وی از وجود رانت‌های گسترده در لایحه بودجه سال آینده خبر داد و اظهار کرد: بخش‌هایی بسیار زیادی در لایحه بودجه وجود داشت که رانت ایجاد می‌کرد اما مجلس آن‌ها را کاهش داده بود اما دولت به صورت نمادین در رسانه بازی ایجاد کردند اما امیدوار هستم هوش و سواد رسانه‌ای مردم کمک کند واقعیت‌ها زیر بمباران رسانه دفن نشود.

کد خبر: ۷۲٬۲۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha